• Loopington

Varför låter min dator som en dammsugare??

Ja, den har börjat låta som en dammsugare för ett par veckor sen. Inte hela tiden, men tillräckligt ofta för att störa mig.
    Vad är felet? Jag har inte installerat några nya program eller ändrat några inställningar.

En till fråga, jag har nyligen flyttat och skaffat bredband från comhem, och ibland låter modemet som en telefon, fast lite mer dämpad. Vad är det då? Modemet är kopplatr till tv-uttaget och jag har inte ens en fast telefon. Dammsugarljudet började innan modemet, i den gamla lägenheten.

Modemets ljud kan möjligen vara grannens telefon som hörs genom golvet, men det började liksom efter att modemet var inkopplat och jag hör inget annat från grannen. Måste jag gå ner och fråga om de har en telefon som låter som en telefon och ringer ibland?

Jag känner mig lite knäpp nu, skratta inte ut mig är ni snälla, kom med förslag på vad felen kan vara!
    Tack!

• Svar på tråden Varför låter min dator som en dammsugare??
  • Jesspa80
    högbergarna skrev 2008-06-29 19:29:38 följande:
    Är din dator en hp compac? De har fläktar som låter som dammsugare när det är för varmt i rummet.
    Gäller alla datorer med dåliga fläktar. Alla.
  • skorpionen80
    Loopington skrev 2008-06-29 19:31:45 följande:
    intressant, men den har aldrig låtit så förut och jag har haft den i ca två år. Kan den behöva rengöras helt enkelt?Jag har en Packard Bell stationär.
    Ja, dammsugning vid luftintaget är bra. Gå inte för nära bara och inte för mycket (beroende på hur stark dammsugare du har).
  • Lena

Rengöring av datorn fixar nog oljudet från fläkten.

Vårt comhemmodem låter förövrigt inte.

• högbergarna
    Jesspa80 skrev 2008-06-29 19:33:12 följande:
    Gäller alla datorer med dåliga fläktar. Alla.
    Hahaha! Jaa jag vet.. men de är särskilt usla! Eller förlåt.. känsliga. Även om de är dyra o nya.
  • högbergarna
    Loopington skrev 2008-06-29 19:31:45 följande:
    intressant, men den har aldrig låtit så förut och jag har haft den i ca två år. Kan den behöva rengöras helt enkelt?Jag har en Packard Bell stationär.
    Byt.. det är ingen dator.. det är en leksak för en kort stund.. om ens det. Satsa på något riktigt o bra istället. Dell.. de är bra o det behöver inte bli dyrt.
  • Loopington

Skulle gärna gå och köpa en ny och begära den tystaste. Men förutom oljudet så funkar den utmärkt för mina aktiviteter.

• högbergarna
    Loopington skrev 2008-06-29 19:42:43 följande:
    Skulle gärna gå och köpa en ny och begära den tystaste. Men förutom oljudet så funkar den utmärkt för mina aktiviteter.
    Det går ju att byta fläktar. De kostar från 50 kr o uppåt.. då måste du hitta vilken fläkt som låter.. det märker du genom att stoppa alla fläktarna en i taget med e penna eller liknande. Sen e det bara att skruva..
  • SatuSv

min bärbara lät så,gick med den till en data affär o dom blåste igenom den,kom ut 1års damm o jäkla mycket sa han,efter det har den inte låtit alls...

• Majora
    högbergarna skrev 2008-06-29 19:37:38 följande:
    Hahaha! Jaa jag vet.. men de är särskilt usla! Eller förlåt.. känsliga. Även om de är dyra o nya.
    ja eller hur.... de är inte särskilt usla. Visste du att Volvo kör 33% Dell, 33% HP och 33% ... (nu minns jag såklart inte vad det sista var...)

De de har mest felanmälningar på är... tada! Dell.
  • Majora
    högbergarna skrev 2008-06-29 19:40:34 följande:
    Byt.. det är ingen dator.. det är en leksak för en kort stund.. om ens det. Satsa på något riktigt o bra istället. Dell.. de är bra o det behöver inte bli dyrt.
    Vilken inställning! Packard bell gör bra datorer, varför skulle detta vara en leksak? Jobbar du på Dell eller?
  • Jazmina

Jag skulle aldrig i livet köpa en dell. Min PB har jag haft i några år nu och är jättenöjd. Om något pajjar på en dell så måste man har grejjer från just dell, går inte att bara gå in i en butik och köpa standard tillbehör utan allt måste beställas från dells hemsida.

Majora skrev 2008-06-30 11:43:14 följande:
    Vilken inställning! Packard bell gör bra datorer, varför skulle detta vara en leksak? Jobbar du på Dell eller?
  • c0ol

Jaså? Jag har plockat i grejjer som inte varit från dell i flera dell burkar och det har fungerat, men kan ju varit en dröm :)

Jazmina skrev 2008-06-30 13:18:50 följande:
    Jag skulle aldrig i livet köpa en dell. Min PB har jag haft i några år nu och är jättenöjd. Om något pajjar på en dell så måste man har grejjer från just dell, går inte att bara gå in i en butik och köpa standard tillbehör utan allt måste beställas från dells hemsida.
  • Jesspa80
    Du skojar? Om du har fått det förklarat för dig på det viset så har du blivit lurad...
  • högbergarna
    Skitsnack...
  • Majora
    det där stämmer ju helt enkelt inte
Svar på tråden Varför låter min dator som en dammsugare??