Inlägg från: LjubaviMoja |Visa alla inlägg
  • LjubaviMoja

varmt bad hemma farligt??

Bellsam skrev 2008-06-29 21:24:49 följande:
    Jag har läst om att det inte är bra att bada för varmt, och för ett tag sen när jag var hos min bm så sa hon att man skulle försöka undvika att bada för varmt under graviditeten.Jag skulle nog undvika det pga det, men det där är ju upp till var och en :)
    Varför?Vad kan hända då?
  • LjubaviMoja
    Winterfresh skrev 2008-06-29 22:05:48 följande:
    det kan bli för varmt för fostret om man ligger i för länge i för varmt vatten. Men det känner man ju själv.Själv låg jag i typ 40 gradigt vatten 30 min åt gången och min skrutt är fullt normal :)
    Ok att det kan bli för varmt för fostret har jag förstått men vad kan hända lixom? kan det bli nåt fel på bebisen?För tidig förlossning? Eller?
  • LjubaviMoja
    Winterfresh skrev 2008-06-29 22:48:22 följande:
    Hot Mama211 skrev 2008-06-29 22:45:57 följande:
    Kan jag tyvärr ej svara på. Tror inte det kan bli för tidig förlossning...För att få rätt svar tycker jag nog du ska prata med din bm...
    Jo det ska jag göra men nu när jag var här och en del har hört att det ska vara farligt trodde jag att de visste varför det kunde vara farligt oxå. Har inte tänkt på detta så mycket alls har badat i varmt vatten hela tiden är i vecka 32 nu förra graviditeten badade jag oxå i varmt vatten och har nu en underbar och frisk tjej.
  • LjubaviMoja
    Winterfresh skrev 2008-06-29 22:55:23 följande:
    Hot Mama211 skrev 2008-06-29 22:51:09 följande:
    Badade 3 dagar innan sonen kom...gudomligt varmbad och han är frisk :)
    Ja där ser man kul o höra=)

Det är mysigt med varmt bad speciellt nu när jag har ont gabska ofta.
  • LjubaviMoja
    Winterfresh skrev 2008-06-29 23:02:47 följande:
    Hot Mama211: bada så länge du kan och kommer upp ur badkaret. Men dock inte efter att vattnet ditt gått...Då är det alldeles för stor infektionsrisk...
    Nä det vet jag och har vetat hela tiden ville mest veta om detta innan vattnet gått varför det skulle vara så farligt att bada i varmt vatten. Mitt vatten gick inte förra gången kanske den inte går denna gången heller vem vet=)
  • LjubaviMoja
    Winterfresh skrev 2008-06-29 23:13:15 följande:
    Ok..Lycka till med badandet och när väl bebis bestämmer sig för att komma till världen :)
    Tack du=)
Svar på tråden varmt bad hemma farligt??