Inlägg från: Winterfresh |Visa alla inlägg
  • Winterfresh

varmt bad hemma farligt??

Åh jag älskade att ligga i varmt bad när jag var gravid...Gör det fortfarande men inte lika varmt längre då sonen är med och badar och det är vatten i hela badrummet :)

• Winterfresh

det kan bli för varmt för fostret om man ligger i för länge i för varmt vatten.
    Men det känner man ju själv.
    Själv låg jag i typ 40 gradigt vatten 30 min åt gången och min skrutt är fullt normal :)

• Winterfresh

Hot Mama211 skrev 2008-06-29 22:45:57 följande:

Ok att det kan bli för varmt för fostret har jag förstått men vad kan hända lixom? kan det bli nåt fel på bebisen?För tidig förlossning? Eller?
    Kan jag tyvärr ej svara på. Tror inte det kan bli för tidig förlossning...För att få rätt svar tycker jag nog du ska prata med din bm...
  • Winterfresh

Hot Mama211 skrev 2008-06-29 22:51:09 följande:

Jo det ska jag göra men nu när jag var här och en del har hört att det ska vara farligt trodde jag att de visste varför det kunde vara farligt oxå. Har inte tänkt på detta så mycket alls har badat i varmt vatten hela tiden är i vecka 32 nu förra graviditeten badade jag oxå i varmt vatten och har nu en underbar och frisk tjej.
    Badade 3 dagar innan sonen kom...gudomligt varmbad och han är frisk :)
  • Winterfresh

Hot Mama211: bada så länge du kan och kommer upp ur badkaret. Men dock inte efter att vattnet ditt gått...Då är det alldeles för stor infektionsrisk...

• Winterfresh

Ok..Lycka till med badandet och när väl bebis bestämmer sig för att komma till världen :)

• Winterfresh
    luzorsus skrev 2008-06-30 08:54:50 följande:
    om det är en risk att bada när vattnet gått, varöfr hör man om vissa som föder i vatten eller badar på bb för att lindra smärtan? Knas...
    Ja det är konstigt, kanske är det renare och sterilare på ett sjukhus än hemma i ens egna badkar??
    På vårt sjukhus får man ej föda i vatten längre pga infektionsrisk mm...
    Jag fick duscha för att lindra min smärta på förlossningen...
Svar på tråden varmt bad hemma farligt??