hur länge får era 13-åringar va ute?
Har en 13-åring som inte får va ute (nu på sommaren) efter kl 22.00. Men hans kompisar får va ute mycket längre än så.
Vad har ni för tider till era barn????
Har en 13-åring som inte får va ute (nu på sommaren) efter kl 22.00. Men hans kompisar får va ute mycket längre än så.
Vad har ni för tider till era barn????
Nja, min 13-åring är ju inte bara "ute", utan jag ska veta var hon är och med vem. De är oftast hemma hos någon eller t ex på ungdomsgården. Vi bestämmer tid för varje kväll, och tiden beror ofta på om jag måste hämta henne eller inte. Är hon hos grannen, så får hon komma hem vid midnatt.
min bonusdotter som är 13år får vara ute till kl 23.00 på helgerna, men då ska vi veta var hon är, och med vilka hon är med...samt att telefonen ska vara med och påslagen, ska även ha ljud på ringsignalen.
på vardagarna ska hon vara hemma mellan 21.00 och 22.00
Min son vill va ute och cykla med kompisarna runt om i området....men tycker nog inte att han ska göra det efter kl 22.00.....svårt det här med tider....just nu e han sur på mig för att han inte får va ute....
21.30 på skoldagar 23.00 på helger å lov
puffar lite......
puffar lite till.....
himmla svårt. när jag var 13 skulle jag vara hemma vid 21 om jag skulle upp dagen efter. men på helger också lekte jag oftast med grannen. ofta sov vi över eller hade inga tider då. ringde nån gång och fråga om jag skulle hem eller sova över typ
Absolut inte längre än till 21 nu på sommarlovet. 20 på skoldagar. Sen kan vi deala om tiden om nåt särskilt skall göras, men det är sällan dottern är ute om kvällarna alls.
tycker nog att 22 är en ganska bra tid att vara hemma nu på sommarlovet, bor på landet så här är ganska lugnt på kvällarna in till stan får han inte åka på kvälltid
hmmm Adriana ska vara hemma 23 nu på sommaren när hon är hos oss.. Är hon hos sin mamma är det tidigare men mamma bor inne i stockholm och vi ute på landet.. hon kan om hon vill ringa och säga var hon är och att hon av någon anledning vill stanna så kan det diskuteras.. hennes bror är 15 och ska var hemma 24-30 om han inte är typ hos grannen.. då kommer han när han vill, det gäller båda...