Inlägg från: Tesssan |Visa alla inlägg
  • Tesssan

Cola light vs zero?

Vad är skillnaden på Coca cola light och Coca cola zero?
    Jag trodde först att zero bara va nya namnet på light eftersom det blev så med Sprite. Men dom visar ju reklam för både Cola light och zero nu, så så kan det ju inte vara. Dessutom verkar det ju inte vara så att light ska försvinna.
    Jag e förvirrad..

• Svar på tråden Cola light vs zero?
  • Tesssan
    PetraMunchen skrev 2008-06-29 23:30:57 följande:
    Cola zero har så vitt mina smaklökar inte tar fel en något starkare colasmax. Typ som pepsi max i jämförelse med pepsi light...
    med gud.. finns d 2 olika pepsi utan socker oxå.. whyyy??
  • Tesssan

så det är egentligen ingen skillnad i smaken eller innehållet då? bara namnet å marknadsföringen? va trött jag blir
    känns ju rätt meningslöst å stå å vela i affären om vilken man ska köpa då.
    borde kanske utföra ett "blindtest" på mig själv å kolla om d e nån skillnad på smaken.. hehe

• Tesssan
    Mälaröbo skrev 2008-06-29 23:43:59 följande:
    Cola light innehöll från början aspartam. När det sen blev en massa skriverier om att det var farligt så böt man till sucralos.Smaken förändrades och försäljningen sjönk.Då lanserade men cola zero som innehåller aspartam (igen).Cola zero är alltså den "gamla" cola light.
    detta låter jäkligt vettigt.. för nu när jag tänker efter så slutade jag va så besatt av cola light när den nya cola light kom. tyckte/tycker inte att den va/e lika god.

åh va jag önskar att jag hade en flaska av var sort här nu. haha
  • Tesssan
    Ceropegia021 skrev 2008-06-29 23:51:10 följande:
    zeros sötningsmedel äraspartam, acesulfam Klights sötningsmedel ärsukralos och acesulfam Kkollade colas hemsida
    och detta är enda skillnaden? som då resulterar i lite olika smak? zero smakar som gamla light?

har jag koll nu?
  • Tesssan
    Malia75 skrev 2008-06-30 01:32:40 följande:
    Just nu finns det ju 3 olika lightversioner av cola. Min egen teori är att de gör folk förvirrade med flit för att de ska kunna smyga bort sukralos-varianten eftersom de kommit på att det inte är ett dugg bättre än aspartam och att den dessutom säljer sämre. Jag skrev ett argt mail till coca cola när de bytte ut aspartamet mot sukralos (skitäckligt med sukralos), men de gjorde mig egentligen en tjänst eftersom jag slutade dricka cola då. Men sen kom Zero och till slut var jag tvungen att testa...så nu är jag fast igen.
    vilken är den tredje? den som vi i tråden kallar "gamla light"?
    finns den? för isf vill jag haa!
  • Tesssan
    Felidae skrev 2008-06-30 23:40:48 följande:
    Du får ta en tur till närmaste grannland och bunkra upp ett rejält lager med "gamla light". Vissa åker till Danmark för att köpa öl och sprit - jag köper Cola Light!
    jag ska till tyskland imon.. hehehe
  • Tesssan

jag drack cola light på tysklandsbåten.. fyfaen va den va nasty!
    va tvungen å testa zero på hemvägen. den smaka som den här hemma. tror jag iaf..

Svar på tråden Cola light vs zero?