Inlägg från: PetraMunchen |Visa alla inlägg
  • PetraMunchen

Cola light vs zero?

Cola zero har så vitt mina smaklökar inte tar fel en något starkare colasmax. Typ som pepsi max i jämförelse med pepsi light...

• PetraMunchen
    Tesssan skrev 2008-06-29 23:34:19 följande:
    med gud.. finns d 2 olika pepsi utan socker oxå.. whyyy??
    Handlar om marknadsföring... pepsi max och cola zero riktar sig till en något yngre målgrupp, killar (och tjejer) som gillar lite tuffare tag. Bergsbestigning eller liknande. Dessa vill ju inte köpa en "mesig" light cola som hjälper dig att hålla figuren i trim... Utan de vill leva livet fullt ut och ha full smak!

Så de är väl ute efter ökad försäljning. Själv bor jag i tyskland och har upptäckt cola light koffeinfri. Perfekt för mig som är gravid och inte vill ha massa koffein i drickat... alltså har de lyckats identifiera mig i målgruppen för koffeinfri cola. Den smakar faktiskt identiskt med vanlig cola light...
  • PetraMunchen
    Ceropegia021 skrev 2008-06-29 23:40:00 följande:
    jag har aldrig hört talas om pepsi light. den heter väl pepsi max?
    Det finns alla möjliga varianter... troligtvis finns inte så mycket pepsi light längre i sverige eftersom pepsi max tagit över mycket av försäljningen.

Men olika marknader har ju också olika namn... Cola light heter i vissa länder Diet cola... därav kopplingen till hälsosam diet och att hålla figuren i trim enligt mitt inlägg ovan.
Svar på tråden Cola light vs zero?