Inlägg från: Malia75 |Visa alla inlägg
  • Malia75

Cola light vs zero?

Just nu finns det ju 3 olika lightversioner av cola. Min egen teori är att de gör folk förvirrade med flit för att de ska kunna smyga bort sukralos-varianten eftersom de kommit på att det inte är ett dugg bättre än aspartam och att den dessutom säljer sämre.

Jag skrev ett argt mail till coca cola när de bytte ut aspartamet mot sukralos (skitäckligt med sukralos), men de gjorde mig egentligen en tjänst eftersom jag slutade dricka cola då. Men sen kom Zero och till slut var jag tvungen att testa...så nu är jag fast igen.

• Malia75
    Tesssan skrev 2008-06-30 10:58:32 följande:
    vilken är den tredje? den som vi i tråden kallar "gamla light"?finns den? för isf vill jag haa!
    1: Cola Zero med aspartam
    2: Cola light med sukralos
    3: Nya cola light med aspartam (silvrig flaska)
  • Malia75
    Ceropegia021 skrev 2008-06-30 13:45:00 följande:
    men jag tror sukralos är bättre.
    De har kommit fram till att sukralos är riktigt dåligt, så det är inget bra alternativ tyvärr!
  • Malia75
    Ceropegia021 skrev 2008-06-30 14:25:33 följande:
    vad är det man har kommit fram till förresten?
    Jadu....jag vågar inte svara på det just nu, men jag tror att det jämfördes med något miljögift/bekämpningsmedel eller liknande. Läste det i en artikel som jag inte har kvar.
  • Malia75
    Ceropegia021 skrev 2008-06-30 14:33:54 följande:
    okej, det va inte aspartam du läste om då? jag såg en dokumentär om det för länge sedan, och det är ett miljögift också..
    Nej det var sukralos.
  • Malia75

Men ni som tycker det är så farligt, låt bli att dricka det då. Och låt mig som inte tror det är så farligt och som älskar cola zero dricka.

• Malia75
    Ceropegia021 skrev 2008-06-30 17:22:11 följande:
    ja varsogod tror ingen sagt än du inte får dricka det faktist. och du tar ju ansvar vad du stoppar i dig, men jag hoppas för all del du inte proppar i dina barn den skiten. för det ÄR farligt.
    Nej, ingen har sagt att jag inte får dricka det men någon skrev att det borde förbjudas....och då finns det värre saker som borde förbjudas innan tycker jag. Det är i alla fall ingen annan än jag som får lida för om jag dricker cola zero.
  • Malia75
    Ceropegia021 skrev 2008-06-30 17:24:34 följande:
    jag hoppas ju däremot att det kommer att bli olagligt, och att det finns andra ämnen man kan ersätta med som inte är lika farliga. ÄVEN fast jag inte dricker det själv.
    Vad ska de ersätta det med tycker du?
  • Malia75

Blir bara så trött på att alla måste ha en massa åsikter om hur andra ska göra.

Hade yrke sötningsmedelspolis funnits vet jag vem som sökt det i alla fall.

Det kanske är så att det här Stevia har nån konstig smak som inte funkar ihop med cola?

• Malia75
    Ceropegia021 skrev 2008-06-30 18:15:35 följande:
    Tror du att det är jag?
    Visselvissel.
  • Malia75

Men urk, den importerade colan är ju päckeläcklig! Skönt att de inte har den i sverige längre.

Svar på tråden Cola light vs zero?