• z86a

Cola light vs zero?

jag är diabetiker och läste så här :
    cola light har fruktos i sig, vilket är sämre för diabetiker, för är en sorts socker.

cola zero har bara sötningsmedel.

så cola zero för mig !

• z86a
    tokelina skrev 2008-06-30 14:50:31 följande:
    Det står även att du utan fara kan dricka 4 liter läsk om dagen sötat med aspartam om du väger 60 kg.
    okej ska vi gå den vägen :
    ät inte pepparkakor du får cancer
    inte chips
    inte sötningsmedel
    oh jo föresten akta er för ljuset du får hudcancer.

sluta leva. du kan juh dö!?
  • z86a
    Ceropegia021 skrev 2008-06-30 18:21:31 följande:
    light är det INGET socker i
    ok, men mkt i världen är onödigt som du sade det att vara.. vi behöver inte choklad, inte bilar inte bussar..
    förut ck och cyklad man hela tiden.

börja inte. tycker man bara är väldigt för överdrivna av att hur man ska leva.

ät inte för mkt så mår du bättre än de flesta.. ska du se!
  • z86a
    Ceropegia021 skrev 2008-06-30 18:37:25 följande:
    ´precis. jag äter ju mat jag mår bra av. det handlar inte om att jag vill att, eller ens tror att man mår bättre av att, äta så litre som möjligt. och alldeles riktigt. man åkte inte bil och buss förr, och när det väl uppfanns så var man inte medveten om riskerna. för bla miljö. och nej det är ju inte helt nödvändigt. för vissa.. men för många är det det, å då gäller det ju att få in det rätta tänket. Att hänga med i tiden. och att släppa ut så LITE koldioxid som möjligt. Alltså det här me dmiljön gör mig förbannad att vissa inte verkar fatta nånting eller väljer att blunda. Men det hör inte till den här tråden så du är välkommen att starta en om du vill diskutera det. förövrigt tycker inte ja att du tillför diskutionen något vettigt alls så jag funderar ju, VAD GÖR DU HÄR??
    försvarar mig mot dina påhop men oroa dig inte. jag e borta nu. otrevliga människa!
Svar på tråden Cola light vs zero?