Inlägg från: Ceropegia021 |Visa alla inlägg
  • Ceropegia021

Cola light vs zero?

är det inte aspartam som är en miljöbov? Har hört att det skulle vara som små onedbrytbara plastbitar som fastanar i de allra minsta blodkärlen i vår kropp, som i hjärnan. det som inte fastnar kissar vi ut, och det kan inte brytas ner, och hamnar i sjöar som då dödar fiskar och växter. om det nu är sant vet jag inte.. men jag tror sukralos är bättre.

Millan83 skrev 2008-06-30 01:12:36 följande:
    vad är egentligen bäst då? aspartam eller sucralos?vilket är det som går rätt ut ur kroppen, utan att påverka den?
  • Ceropegia021

därav uttrycket att mna skulle bli dum i huvet av lightprodukter..

Ceropegia021 skrev 2008-06-30 13:45:00 följande:
    är det inte aspartam som är en miljöbov? Har hört att det skulle vara som små onedbrytbara plastbitar som fastanar i de allra minsta blodkärlen i vår kropp, som i hjärnan. det som inte fastnar kissar vi ut, och det kan inte brytas ner, och hamnar i sjöar som då dödar fiskar och växter. om det nu är sant vet jag inte.. men jag tror sukralos är bättre.
  • Ceropegia021

pest eler kolera tänkte jag. sa aldrig att det va bra, men att jag tror att det är BÄTTRE än aspartam. gillar inte produkter med sötningsmedel överlag. Inget som finns i vårt hem alls. riktigt socker eller inte alls. och det blir inte mycket socker hellr faktist.

Malia75 skrev 2008-06-30 14:18:47 följande:
    De har kommit fram till att sukralos är riktigt dåligt, så det är inget bra alternativ tyvärr!
  • Ceropegia021

vad är det man har kommit fram till förresten?

Malia75 skrev 2008-06-30 14:18:47 följande:
    De har kommit fram till att sukralos är riktigt dåligt, så det är inget bra alternativ tyvärr!
  • Ceropegia021

okej, det va inte aspartam du läste om då? jag såg en dokumentär om det för länge sedan, och det är ett miljögift också..

Malia75 skrev 2008-06-30 14:30:47 följande:
    Jadu....jag vågar inte svara på det just nu, men jag tror att det jämfördes med något miljögift/bekämpningsmedel eller liknande. Läste det i en artikel som jag inte har kvar.
  • Ceropegia021

okej.. ska googla lite nu

• Ceropegia021

rättelse

det är sukralos som är miljöboven, inte aspartam. sukralos går inte att bryta ner vilken gör att det till slut hamnar i våra sjöar, vilket gör att det påverkar fiskar och andra levande organismer.

aspartam omvandlas vid 32 grader till metanol. altså när det kommer in i kroppen. ökar bla risken för bröstcanser, leukemi, minnessvårigheter och hjärtumörer MARKANT .

Lightprodukter är alltså REN SKIT som borde förbjudas. i vissa länder är den åtgärden redan vidtagen. Hoppas på en förändring i det här landet också.

Ceropegia021 skrev 2008-06-30 13:45:00 följande:
  • Ceropegia021

ja varsogod tror ingen sagt än du inte får dricka det faktist. och du tar ju ansvar vad du stoppar i dig, men jag hoppas för all del du inte proppar i dina barn den skiten. för det ÄR farligt.

Malia75 skrev 2008-06-30 17:17:46 följande:
    Men ni som tycker det är så farligt, låt bli att dricka det då. Och låt mig som inte tror det är så farligt och som älskar cola zero dricka.
  • Ceropegia021

jag hoppas ju däremot att det kommer att bli olagligt, och att det finns andra ämnen man kan ersätta med som inte är lika farliga. ÄVEN fast jag inte dricker det själv.

• Ceropegia021

eller äter för den delen.

Svar på tråden Cola light vs zero?