Osa regler?
Hej! Vi ska ha dop om några dagar och har inte fått svar i från samtliga inbjudna. Måste vi ringa dem och fråga om de kommer eller inte eller räcker det med att ta deras frånvaro som ett nej?
Tacksam för din åsikt!
Trevlig kväll!
Hej! Vi ska ha dop om några dagar och har inte fått svar i från samtliga inbjudna. Måste vi ringa dem och fråga om de kommer eller inte eller räcker det med att ta deras frånvaro som ett nej?
Tacksam för din åsikt!
Trevlig kväll!
Om ni har satt ut ett osa så är det ju det som gäller. Men jag skulle nog kontakta för att verkligen höra, för det har ju hänt att de kanske har glömt, eller inbjudan har kommit bort eller något.
Tack för ditt inlägg. Vi hoppar att ringa!
Om man inte är mer intresserad än så kan det va helt enkelt.
har ni skrivit osa i inbjudan eller svar önskan. Ska man vara petig betyder ju osa Om Svar Anhålles. Svarar de ej borde de alltså inte komma i min mening... Fast ibland kommer ju inbjudningar bort, hände på mitt bröllop för ett par.
Enligt etikett på OSA ska man svara inom en vecka efter man fått inbjudan men folk håller inte så hårt på traditioner och etikett idag
Vi väntade några dagar efter utgånget OSA till vårt bröllop i augusti. Ett par hade inte svarat och i ett samtal om andra saker påminde jag. "jaha, ja....." De hade helt enkelt inte tänkt så långt alls att man måste svara på en inbjudan.
OSA = om svar anhålles. Man förväntas alltså svara oavsett om man kommer eller ej. Tycker INTE ni ska ringa runt....om någon kommer trots uteblivet svar blir det ju pinsamt för dem.