• Lopp

Varmvattenberedare storlek?

Vårt blivande hus har en liten vvb och vi ska byta ut mot en större, men frågan är HUR stor man behöver.

Vår familj består av 2 vuxna och 2 barn, ej tonåringar.
    Vad har ni i ert hus?

• Svar på tråden Varmvattenberedare storlek?
  • SVejsan

Kan det vara så att barnen kommer bli tonåringar månne...

Hur är det med badvanorna? Överväger ni bubbelbadkar? Har ni eller kommer ni skaffa er bastu? Då är det flera duschar i snabb takt...

• Lopp

jo det är klart att de blir tonåringar men det är ganska länge kvar.

ingen av oss vuxna badar mer än någon enstaka gång, ungarna badar ju visserligen men de duschar lika gärna.
    Ingen pool eller liknande men den nuvarande vvb är på 100 l och det tycker jag verkar alldeles för lite. Därför undrar jag vad som är mest gångbart.

• musli

Vi är 2 vuxna och en dotter på 3 år och vi har 200 liters vvb... Vissa dagar är den för liten så vi funderar på att köpa en 300 liters istället. Särskilt på vintern gillar vi vuxna att ligga och värma upp oss i varma bad på kvällen, samt att vi eventuellt skaffar ett bubbel-badkar istället för badkaret vi har nu...

• Lopp

Tack musli för ditt svar.
    Då kan man tänka att kanske 300 l är mer lagom då för oss.

musli skrev 2008-06-30 22:13:28 följande:
    Vi är 2 vuxna och en dotter på 3 år och vi har 200 liters vvb... Vissa dagar är den för liten så vi funderar på att köpa en 300 liters istället. Särskilt på vintern gillar vi vuxna att ligga och värma upp oss i varma bad på kvällen, samt att vi eventuellt skaffar ett bubbel-badkar istället för badkaret vi har nu...
  • Fru WMK

Hej! När vår vvb på 200 liter gick sönder förra hösten, rekommenderades vi en på 300 liter av rörmokarfirman. Om jag minns rätt var prisskillnaden mellan varianterna rätt liten.

Svar på tråden Varmvattenberedare storlek?