• bizzziie

Farligt med Lacknafta??

Våran hyresvärd håller på att renovera vår källare som hade fungerat som kattlåda när förra hyresgästen bodde här (Behöver jag säga att han blev vräkt och fick djurförbud??)... just nu försöker dom lösa upp mattlimmet och använder sig av lacknafta... det luktar en del uppe i lägenheten... och min fråga är, är detta farligt att andas in för vår tvååring???? Jag har fönster öppna men de verkar inte hjälpa så mkt eftersom de håller på för fullt där nere....
    Vad göra?

ett plus ett blir tre
  • Svar på tråden Farligt med Lacknafta??
  • Lii1

det skulle ev vara bra om ni kanske kunde bo någon annanstans under tiden för lacknafta är aldrig bra för någon att få i sig under en lång tid

• bizzziie

visserligen är vi ju inte direkt utsatta för det, eftersom det är i källaren det används, men det luktar ju ändå här uppe.... funderar på att kanske hålla oss ute idag och imorn på dagarna...

ett plus ett blir tre
  • Lii1

men om det är i samma hus så luktar det ju ändå starkt och det är ju inte så vidare bra för varken vuxna eller barn. Och det kan nog vara bra ide att vara ute så mycket som möjligt tycker jag. Men jag vet att det är skadligt att andas in det under en längre tid även om det inte är så det är i samma rum.Lukten är ju stark och kommer lätt in i andra rum. skulle jag vara dig skulle jag nog kolla om de fanns någon av mina vänner som ev var på semester som jag kunde låna deras hem ett tag. då slipper dom att den står tomt o få oönskade besök om ja säger så ;)
    Men läs på lacknafta så ser du va de står på dom och jag vet att de står att de är skadligt att andas in under en längre tid. så var försiktig.sov med fönstrena öppen,ha på fläckten i köket och allt som du kan öppna osv om ni inte har någon annan boende under tiden.lycka till

• bizzziie
    Lii1 skrev 2008-06-30 10:56:50 följande:
    men om det är i samma hus så luktar det ju ändå starkt och det är ju inte så vidare bra för varken vuxna eller barn. Och det kan nog vara bra ide att vara ute så mycket som möjligt tycker jag. Men jag vet att det är skadligt att andas in det under en längre tid även om det inte är så det är i samma rum.Lukten är ju stark och kommer lätt in i andra rum. skulle jag vara dig skulle jag nog kolla om de fanns någon av mina vänner som ev var på semester som jag kunde låna deras hem ett tag. då slipper dom att den står tomt o få oönskade besök om ja säger så ;)Men läs på lacknafta så ser du va de står på dom och jag vet att de står att de är skadligt att andas in under en längre tid. så var försiktig.sov med fönstrena öppen,ha på fläckten i köket och allt som du kan öppna osv om ni inte har någon annan boende under tiden.lycka till
    tack så mycket!!!
    ett plus ett blir tre
Svar på tråden Farligt med Lacknafta??