• Anonym

Kan man göra privat kejsarsnitt utomlands? Någon med erfarenhet?

Om man blir nekad ett planerat snitt, kan man då åka utomlands till t.ex. Danmark eller något annat land och göra ett privat kejsarsnitt? Vad kostar det? Vilka länder kan man åka till?

• Svar på tråden Kan man göra privat kejsarsnitt utomlands? Någon med erfarenhet?
  • mammutten81

Det KAn man söker, men det är nog inte helt enkelt.
    Det gäller att du har försäkringar m.m
    Men har ingen aning om hur man går tillväga.
    De kanske inte ´gör det heller på sjukhusen bara för att man "köper" ett kejsarsnitt, de kanske tar de inhemska först.
    Du får väl maila runt och kolla.

• katrili

ja har läst att det i alla fall i Sverige kostar ca 40 000, ca dubbelt så mycket som en vanlig förslossning, du kan nog göra det i sverige med alltså...

• Glenda Glad

Katrili: Man kan inte göra kejsarsnitt privat i Sverige. Jag har hört mig för.
    Jag undrar också om möjligheten att köpa det utomlands om man skulle bli nekad kejsarsnitt här.

• Anonym

Jag tror inte att det går och göra privata kejsarsnitt i sverige, jag undersökte saken när jag var gravid men fick alltid nej som svar.

Utomlands är det nog rätt mycket jobb med att få igenom ett snitt, som nån skrev här uppe, man betalar inte bara och så får man snittet.

• ELLA 10

Varför vill du så gärna göra kejsarsnitt?

• Anonym (Elin)

Varför vill du göra privat kejsarsnitt. Det kostar nog skjortan. varför gör du inte ett inom landstinget istället så kostar det ingenting.

Det kan man väl inte bli nekad om man har en bra anledning.

Men i och för sig så åker folk ju utomlands och gör plastikoperationer också, för det är billigare där, men jag vete tusan om jag skulle våga det.

Det finns ett privat förlossningsklinik i Sverige vad jag vet om. Jag tror BB Sthlm är privatägt.

• Anonym

ta kontakt med privata alternativ i sverige. Du får betala en hel del. Varför skulle du bli nekad? man får tjata sig till saker ibland.

• Anonym (förstår)
    ELLA 10 skrev 2008-06-30 12:03:13 följande:
    Varför vill du så gärna göra kejsarsnitt?
    Låt TS får undersöka möjligheter till privat kejsarsnitt utan att att någon ska be henne förklara sina motiv.
  • ELLA 10

Anledningen till att jag frågade henne det, var att jag också ville göra kejsarsnitt med mitt första barn för ajg var sååå rädd för en vanlig förlossning!!!! Men det blev en vanlig förslossning och det ångrar jag inte för en sekund!!!!!! Så det var av välmening som jag frågade det!

• Anonym (förstår)
    ELLA 10 skrev 2008-06-30 12:43:42 följande:
    Anledningen till att jag frågade henne det, var att jag också ville göra kejsarsnitt med mitt första barn för ajg var sååå rädd för en vanlig förlossning!!!! Men det blev en vanlig förslossning och det ångrar jag inte för en sekund!!!!!! Så det var av välmening som jag frågade det!
    De där välmeningarna när det gäller kejsarsnitt brukar just vara att pracka på en vaginal förlossning. Hur välmenande man än.

Jätteskönt att du fick en bra födselupplevelse vaginalt.
Svar på tråden Kan man göra privat kejsarsnitt utomlands? Någon med erfarenhet?