• Lillaknodd

Hur länge brukar stygnen sitta kvar efter klipp i samband med förlossning?

Den 12 Juni kom vår klimp till världen. Fick ett snedklipp under förlossningen. Nu undrar jag hur länge sitter stygnen? Har för mig att barnmorskan sa att det skulle ta 14 dagar men nu har det gått 18dgr och inte ett enda stygn har lossnat. Dessutom ser såret inte ut som det har läkt. Mår väl för övrigt och är glad att såret inte har blivit infekterat. Provade att ringa barnmorskemott. idag men tyvärr hade de stängt rådgivningen för dagen.

Så nu slänger jag ut frågan här. Hur länge brukar vaginalstygnen sitta kvar??

• Svar på tråden Hur länge brukar stygnen sitta kvar efter klipp i samband med förlossning?
  • Cesso

Jag fick också ett snett klipp och jag tror att stygnen lossnade lite i taget. Ungefär 1-2 veckor efter förlossningen. Men det är nog ingen fara om det tar längre tid. Gör du en koll hos din bm så får du höra att allt är ok! Grattis till bebisen!

• HAJ

Mina lossnade efter en vecka och då var det inte läkt så med infektioner och annat tog det 5 mån innan jag var bra. Så var glad att de sitter kvar de kan ju alltid ta bort dem efteråt.

• babyassistans

Hej där!

Har du blivit sydd förut?
    När jag fick mitt första barn resulterade det i ett snedklipp. Stygnen lossnade aldrig o det blev infekterat o fult. Det visade sig att jag saknade något enzym som gjorde att stygnen inte släppte. Sex måander senare fick man sy om härligheten men då blev det superfint! Har aldrig besvärat mig o jag behövde inte klippas vid de övriga förlossningarna! Lycka till!!

Svar på tråden Hur länge brukar stygnen sitta kvar efter klipp i samband med förlossning?