• Desse

    Del 8: Vi som började utredning i okt /nov -06.

    Här kramas det lite från mig också. Jag kommer inte ens att försöka hitta något tröstande att säga, för jag har inte ens någonting tröstande att säga, mer än att jag tänker på er och hoppas att ni finner styrka i varandra!!! Blir så ledsen för er skull !

    KRAM!!!!!!!

  • Desse

    Hallå tjejer !
    Det är så tyst här i tråden så jag måste kolla läget. Vad har ni för er nu i semstertider ?
    Här är det inte mycket till semster. Maken jobbar hela sommaren så man får ta alla lediga stunder som finns att göra lite " somriga saker på ". Men sånt är livet. För övrigt känns det hopplöst men det gör det väl för alla  här antar jag.

    En extra tanke till Dimitra hur går det för er med all sorg och besvikelse? Har ni någon väg att gå nu eller har ni lagt ner allt för en tid ? Tänker på dig och kramar om !!!!

  • Desse

    Hallå tjejer !!!!!!
    Vad har ni för er, mellan alla regnskurar ? Nu längtar jag faktiskt efter riktigt sommarvärme så man kan sitta ute och mysa på sommarkvällarna. Så trist när man blir inne så här mycket. Snobben: När var det du skulle till Grekland då ? ( Eller var du nu skulle ) Då får du allafall lite sol och värme på dig innan IVF starten. Det gör nog underverk ska du se.

  • Desse

    Hallå tjejer !!!!
    Läget med er då ? Här är det sisådär har stormvärk i hela kroppen så förmodligen har jag varit igång för mycket igen.... vissa lär sig visst aldrig!

    Inget nytt på babyfronten här inte, men vet ni vad ??? Jag är så glad för jag har kommit in på högskolan! Ska bli spännande att få något vettigt att göra, och nu har man ju liksom förberett sysselsättning i 3,5 år framåt. Men längtan efter en liten finns fortfarande och det är inget vi kommer ge upp. Men man måste ju ändå ha ett värdefullt liv under tiden. Vad har ni annars för er nu när det typ bara regnar och regnar varenda dag ??

  • Desse

    Dimitra:
    Tack !
    Det är socialarbetarprogrammet 210 poäng i Falun. Ska bli kul ! Hoppas bara att kroppen orkar, men det som känns skönt är att förskringskassan gick med att jag testar det här som arbetsträning i tre månader. Känns skönt att veta att man inte trillar ur systemet helt ifall det inte funkar.

  • Desse

    Dimitra: Tyvärr är det lång pendling. Det är 11 mil till Falun från oss och det är en stor nackdel då min ork är begränsad. Men jag känner att jag provar om jag orkar istället för att gå och tro att jag inte gör det om ni förstår vad jag menar ?? ( låter lite flummigt )

    Snobben : Hoppas du får en riktigt härlig semester nu, det förtjänar du !!!! Sen håller jag tummarna stenhårt här hemma att du klarar dig så bra som möjligt utan biverkningar!

    GIAG: Var är du ???? Ingen livssingnal från flickorna i Gävle ???

  • Desse

    GIAG :
    Du gnäller absolut inte !! Det finns inget värre en när man känner sig totalt maktlös som förälder. Det är en fruktansvärd känsla när man känner att man inte kan hjälpa sitt barn!

    Det kan mycket väl vara så som din Mamma säger att olika födoämnenn tillhör samma allergigen. Sen är kroppen så jäkla lurig att är det en sak hon inte tål som t.ex mjöl vilket ni kanske inte vet ännu så går kroppen på högvarv och ger ännu mera allergier. Men grundorsaken kanske är t.ex gluten. Förstår du vad jag menar ? Samma sak med infektionerna. Hon är redan " svag " pga att kroppen sliter med allt eksem så därför drabbas hon kanske hårdare av infektioner. Men en positiv sak med det är att barn behöver många infektioner för att bygga upp immunförsvaret. När jag läser dina inlägg så känns det lite som ni står och stampar på samma ställe med bvc och deras salvor. Jag föreslår att du ringer barnmottagningen direkt och talar om hur illa det är med Vilma. ÖVerdriver du lite så är inte det heller nån nackdel, kan bli mera fart på dem då. Annars kan du väl söka akut! Ni måste få hjälp och det är ingenting ni ska behöva tjata om!!! Vi har haft jätte tur på barnmottagningen här i Mora men av bvc känner jag inte alls något stöd. Det är som du säger de rekommenderar någon mjukgörande salva och lite kortison här och där. Du är ingen dålig Mamma för du klagar. Du anar inte hur många sömnlösa nätter med dåligt samvete jag har haft under de här fem åren som förälder. Jag önskar verkligen att jag var läkare och kunde hjälpa er. Tyvärr är det nog så att ni måste hitta grundkärnan till Vilmas allergier. Hävda att du behöver få klarhet i allt det här innan hon ska börja på förskola. Det kanske är så pass illa att hon behöver gå på särkilt allergidagis och det måste man ju planera lång tid innan. En fråga som du inte kommer gilla kommer här. Hade inte ni katt ?? Det kan vara den som får bägaren att rinna över. Så var det för Elias. Han tål djur med måtta. Men när han har infektioner osv går det inte alls. Vi har fått göra oss av med vår hund och Kaninen fast det var en ute kanin.

    Förlåt mitt långa inlägg Men jag lider med er !!! KÄMPA PÅ OCH KRAM!!!!

  • Desse

    GIAG: Det behöver ju inte vara katten som är orsaken till allergierna men det kan vara den som får bägaren att rinna över. När vi lämnade bort hunden gjorde det vi en månad först. Vi näst intill sanerade allt. Skurade golv, lister, tak tvättade mattor, soffor osv. Ändå tog det en månad innan vi såg skillnad. Barnläkaren sa att om man har en allergisk gen så är alla pälsdjur tyvärr en belastning för kroppen. Det vill man inte höra och jag slog lite dövörat till då vi hade en pudel som ska vara en allergivänlig hund trots allt. Men det är hårt man älskar sina djur så det gör ont att lämna bort dem. Du behöver inte vänta att kontakta BVC tills du blir kallad utan RING i morgon. Du kommer ju gå på knäna och stackars Vilma lider ju!

  • Desse

    Tycker bara så synd om er att ni ska behöva ha det så kämpigt så mycket längre ! En styrkekram sänder jag dig!!!!!

  • Desse

    Hallå tjejer hur är läget med er ?

    Snobben är du hemma ännu ? Tänkte ju höra hur du mår nu när du börjat med sprayen. Hoppas du slipper biverkningar !

    Dimitra: Vad har du för dig då ?

    God is a girl :
    Har tänkt på dig och lilla Vilma! Hur har det gått med allt hennes eksem ? Har ni fått någon tid för en ordentlig allergiutredning ännu ? Hoppas att de är lite tillmötesgående på bvc så ni får hjälp !

  • Desse

    god is a girl
    Skämtar du ??? Hur mycket ska hon provoceras ? Kroppen blir ju nedsatt av allergier och till slut kommer hon ju reagera på allt ! så är det ju med Elias. Han tål inte mjölkprotein, men om han får i sig lite nån gång kan det gå bra, men är det i samband med att han blir drabbad av nåt annat t.ex en infektion så blir han jätte dålig.
    Finns det ingen privat barnläkare där ni bor ? Det brukar inte vara dyrare att gå dit, för de är oftast anslutna till försäkringskassan. Allt är ju värt att testa för de små ! Ett bra tips kan vara att ta kort ofta ( ordentliga närbilder ) på eksemet när det är bättre och när det är skitdåligt. Så gjorde jag med Elias för ibland känns det som de inte tror på en. Jag har till och med hört att jag bryr mig för mycket om honom. Men bildbevis väger tungt. du kanske kan skriva under vad hon har reagerat på så de själva ser.
    Lider med er !!!
    KRAM

  • Desse

    DIMITRA : ÄR DET SANT ????? VAD GLAD jag blev Önskar du hade varit närmare för då hade fått världens största KRAM!! GRATTIS ooo vad jag håller tummarna nu för att det ska gå bra ! Tänker på dig !

    Snobben: Nu är du på G härlig känsla va ?? Håller tummarna stenhårt för dig med ! Är glad och förväntasfull nu, och du ser ju att plussen har börjat rulla in i tråden så nu har du stora chanser, eller hur ???

    GIAG: Vilma är en riktig goding, brukar kolla in i bildagboken emellanåt. Jobbigt bara med segdragna förkylningar. KRYA PÅ ER !

    Dimitra : OOH vad jag är glad för er skull ! Jo, jag har börjat skolan nu, det är mycket att göra men det är faktiskt riktigt kul. Men allt är så stort och omtumlande när man går på högskolan. Känns som man måste prestera något dygnet runt nu i 3.5 år.

  • Desse

    Dimitra : ha ha ha. Här finns ingen tid till kåraktivitetr. Det gäller att skynda hem och ta hand om hus och barn. Pendlandet har gått bra hittills. Det är lite långt att åka 22 mil tre gånger i veckan, men vi är tre som åker från Mora som man slipper ju köra varje gång och det underlättar både på krafterna och pengarna

    Men jag läste inte i din blogg så noga. Blev du gravid utan behandling den här gången, eller har du gjort någon ny behandling ? Jag är verkligen jätte glad för din skull ! Kram igen !

  • Desse

    Dimitra: Jag tror att samhållning hittar man ändå med dem man trivs ihop med även utan nollning. Känns som jag har blivit en tråkig mor som hela tiden har siktet inne på att jag ska hem. O vad kul att du fått nytt jobb förresten! det händer mycket i ditt liv just nu må jag säga. Är det ditt första arbete sen du gick ut skolan ? Du skrev att min resa var lång, men jag menar inte att den är 22 mil enkel utan tur och retur. Men jag ser positivt på resorna även om det är jobbigt. Det är skönt att få den där tiden i bilen att diskutera igenom föreläsningar och om det är något som är oklart.

    Förresten måste bara säga det att du får inte överge oss här i tråden nu bara för att du har plussat. Du är en av oss här allafall , så häng kvar !!!!

  • Desse

    Dimitra: barnplaneringen lägger vi INTE ner, men jag känner bara att jag vill ha något vettigt att göra under tiden. Det är väl inte det mest optimala att gå i skolan innan föräldrarpennnig men vad gör man ??? Kan ju inte vänta 20 år till med skolan, det kanske är så illa att det inte blir några mera barn för oss. Blir jag med barn så blir jag överlycklig !!!! och då löser sig resten med.

  • Desse

    Hallå tjejer !!!!!!

    Hur är läget med er ???
    Här rullar det på, har åkt på förkylning vilket känns stressande en vecka innan tenta. Det blir Dimitra, att du startar upp en ny tråd så vi kan fortsätta att följas åt ! Hur mår du förresten ? Har du några grav.symptom ??

    Snobben: Hur långt har du kommit på behandlingen ? Känner du av några biverkningar ?

Svar på tråden Del 8: Vi som började utredning i okt /nov -06.