• marialintott

Vivan och Vivi??

Vi har så himla svårt med namn till vår tös som ska komma om 17 dagar.
    Tycker namnen efter min farmor och mormor är fina.
    Vivi heter farmor och Vivan hette mormor.
    Vad tycker ni? Vivi känns lite mer "otantigt"

Annars är vi inne på nåt vanligt. Hanna eller Lisa eller så.

• Svar på tråden Vivan och Vivi??
  • Sosserator08

Vivi låter som ett namn på en katt.

• marialintott

ha ha, tycker du?
    vad roligt... min sambo kallar mig för lille katt. Så det kanske blir bra då?

• Sosserator08

Ja, kan ju faktiskt bli ett personligt namn om så är fallet
    Lycka till med namnvalet och grattis till liten!! (soon to come)

• spöke

Vivi är sött, men det känns mest som ett smeknamn. Hette hon så eller var det ett smeknamn för Vivianne? Vivan är jag inte så förtjust i... låter som "vi vann!". Annars tycker jag att Vanja är sött. Eller Viola.

Gillar både Hanna och Lisa. Tycker om Anna också.

• marialintott

Ja, Anna och Johanna är mina favoritnamn, men mina två bästa vänner heter så.

Vivi, hon heter så. Döpt till det.
    Minns också en tjej för många år sedan som jobbade på z-tv och det namnet passade så bra på henne. Även fast hon var ung vj på tv liksom.

• spöke
    marialintott skrev 2008-07-06 19:12:56 följande:
    Ja, Anna och Johanna är mina favoritnamn, men mina två bästa vänner heter så.Vivi, hon heter så. Döpt till det.Minns också en tjej för många år sedan som jobbade på z-tv och det namnet passade så bra på henne. Även fast hon var ung vj på tv liksom.
    Just ja, nu minns jag en annan tråd du hade tidigare. Måste säga att jag gillar Hanna bättre än Vivi.
  • Agent 355

åh, både Vivi & Vivan är väl så trevliga namn, speciellt det sista! tycker absolut ni ska ta något av dem, jättegulligt! namnens innebörd är ju dessutom "Levande" & mer vackert kan det väl knappast bli!
    själv gillar jag även den lite längre varianten Vivian.

• S0lstråle

Jag gillar verkligen båda namnen!

• norgesessan

Om ni vil ha vivi/vivian, kan hon inte heta vivi som tiltalsnamn och ann som nästa namn?

Emil 03-Jonathan 05 och LillKnodd bf. jan.09
Svar på tråden Vivan och Vivi??