• Plutten Augusti07

Törstig som en häst, kissar ihjäl mig= grav diabetes?

Har känt mig kass nu sen i torsdags, dricker riktigt mycket (1 liter är inget ovanligt att svepa) men blir aldrig otörstig. Kissar var 20 minut-jätte mycket!

Måste nog ringa min BM imorgon, är det någon som känner igen sig? Är det något man ska ringa om redan ikväll?

• Svar på tråden Törstig som en häst, kissar ihjäl mig= grav diabetes?
  • Jessisca

jag tror inte det är akut. jag har druckit mkt mer än vanligt under grav, vilket ju automatiskt leder till att man kissar oftare oxå... men du kan vänta till imorrn med att ringa.

• Sencha

Så har jag blivit under båda mina graviditeter. Konstant törstig, dricker hur mycket som helst. Ingen graviditetsdiabetes för min del. (Det är "bara" hormonerna, antar jag...)

Son född 2004; BF 11 juli
  • Mopplis

Jag har druckit enorma mängder nu ett bra tag o visat bra prover hos BM varenda gång. Men är du orolig tycker jag definitivt du ska ringa o fråga!

Kneel before thy master, som jag brukar säga
  • Spartacus

hmm..

ja det är väldigt vanligt att dricka och kissa mycket när man är gravid,
    även att må dåligt.

så du är nog helt enkelt gravid!

visst kan man ha dom symptomen vid diabetes också men jag tror ändå
    att det rör sig om gravsymptomen..

fråga din bm om du oroar dig!

• JohannaL

samma här,, var dock inget bm sa nått om,, förutom att jag skulle hålla mig till 1,5-2l per dag bara för det börjar sätta sig på kropppen nu och jag blir svullen,...=(

• toveca

Fast när man blir svullen så ska man dricka MER vatten, inte minder..

Hugo 17/2 -07
  • JohannaL

de sa mindre till mig blev förvånad och frågade extra men jag skulle drick mindre för annars sätter det sig på kroppen när man var gravid...låter skumt jag vet men det har iallafall hjälpt.

• Rebeckan

Jag dricker med otroliga mängder vatten under min graviditet och kissa typ 4 ggr per natt är inget ovanligt här inte..!..men ja ha minsann ingen graviditetsdiabetes, dte är nog bara kroppen som gör så;)

42 dagar till bf!!
Svar på tråden Törstig som en häst, kissar ihjäl mig= grav diabetes?