• Nomman

    Blivande pappor?

    Någon mer här som är på G att bli pappa?

    Sitter här med en sambo som är i femte veckan (fick vårt efterlängtade Plus för dryga veckan sedan).

    Känner mig alldeles galet glad - men samtidigt nästan precis lika mycket livrädd.

    Någon annan som har gravid sambo o har lust att snacka lite? Utbyta erfarenheter, pappa-glädja, pappa-skräck och rent allmänt skitsnack?

  • Svar på tråden Blivande pappor?
  • Micke B
    KingOfTheRoad skrev 2008-07-12 20:40:41 följande:
    Hehe jo de kan jag tänka mig, buller kan va lite häftigt med de blir lite drygt i längden. Tjejen kör en Acura RSX Type S, enda i Sverige faktiskt. Riktigt härlig vagn, går som ett skållat troll :D Håller på lite smått o stylar den med så de blir kanoners :P //Henke
    En bil jag nog aldrig sett på riktigt och ännu mindre kört, Men det ska va klös i dom vad jag kan förstå...
  • The Dude

    Tjena grabbar !

    Har en fru som är nu i v9 efter en längre tids bakslag....men nu så , shit va häftigt !! ;)
    Vill passa att gratta er andra boys här på tråden !

    Känner mig både skitglad å vettskrämd...tänk om man inte klarar av detta....men å andra sidan klarar ju så många andra av det så varför skulle inte jag...men shit vilken grej!!

    Ha de bäst grabbar så hörs vi !

  • Falle

    Heja, var medlem här en gång tidigare när jag väntade min dotter snart på 5år. Och nu ska jag bli pappa igen men med en annan kvinna och jag är helt förväntansfull, hoppas på att det ska va en grabb denna gång.. men "risken" för tvillingar verkar överhängande då (snart) sambon har det i släkten och att hennes mage är enorm i g.v9, vi ska luska lite på ett tidigt ultraljud för att få klarhet i det hela.. "tvilling-symptomen" visar sig till och från så.

    Men jag får gratulera till er alla och håller tummarna på att allt går som det ska. Någon från Karlstad annars har lust att bolla lite tankar och funderingar så kila in på min press. och lämna några rader.

    /Falle

  • Palnatoke75

    En till som är på G här. Har iofs två ungar sedan ett tidigare förhållande, så jag är redan pappa, men det minskar inte glädjen (eller oron för den delen) den här gången.

    Tjejen är gravid i (tror vi) femte veckan. Kontrollerade Hcg-värdena nu igår, sjukt oroliga eftersom hon har PCO och haft svårt för att bli gravid, men kunde lättade konstatera att allt var som det skulle. Kommer dock att förbli nervöst till dess att hon passerat vecka 12 och missfallsrisken minskat drastiskt.

    Tack förresten till Micke B för att ha påmint mig om att aldrig argumentera med en gravid kvinna. ;) Har haft några duster om de mest löjliga saker de senaste dagarna. Bland annat hade vi, tro det eller ej, ett stort bråk om huruvida andra djur än människor, delfiner och schimpanser känner njutning av sex, något som jag med alldeles för stor bestämdhet hävdar att de gör. Är dock inte beredd att äventyra förhållandet för att få rätt i den frågan, så från och med nu håller jag klaffen och nickar instämmande istället.

  • SunniS

    =) shit, nej nej håll bara med hela tiden din gravida flickvän.
    Det är liksom ingen mening o argumentera även då man vet man har rätt. Bara löjligt och onödigt att starta bråk :D vi är i v 12 nu o hon tycker d mesta är tråkigt som fan och söker efter saker o bråka. Så lika bra o låtsas om som dom jämt har rätt o deras alternativ på saker o göra är det roligaste mm. Har bråkat i ca 4 veckor me min tös bara för jag inte fattat det här :D

  • snapcase

    Vi kliver in i v. 9.
    Efter fyra år av försök ut utredning för IVF (lågt antal spermier) så var vi triggade för att göra ett försök i uppsala i augusti. Jag var helt redo för det och kände mig mentalt stark. Snacka om planned parenthood.
    Det blev inte så...

    Fredag i början av semestern. jag sitter och softar på balkongen och säger till sambon att jag ska åka och köpa konsoler till hyllorna hon vill ha upp. Vad har du för planer älskling? "Jag ska köpa ett graviditetstest om jag inte fått mens till klockan 15 idag".
    WTF?
    Helt plötsligt funkade det och nu sitter jag här och försöker greppa all ny info jag känner att jag behöver. Toklycklig men så jävla skitskraj :)
    Iaf så är det beräknat till 8/3 (ja sambon är lycklig över att det är kvinnodagen).

  • Sniffy

    Inne i vecka 34 nu, fingrarna är svullna och är kronisk trött med ryggont,,,sambon det vill säga. Själv mår jag alldeles utmärkt. Är nyinflyttade i Helsingborg vilket känns okey, förutom att det börjar kännas tomt på vänner fronten :(, men det är väl som tjejerna på jobbet säger, att när väl barnen är här så kommer du ändå inte ha tid för något privat liv ;)

  • digamond

    Grattis på dig.

    Fick själv en son 20070625 som nu då är lite mer än 1 år.
    Samt att i Januari kommer det en liten kille till :)

    Så visst är det underbart.

  • NiklasG

    Har 8 veckor kvar tills "kotte" nr 2 kommer

    Första barnet var jag lite rädd för att inte bli en bra pappa. Men det släppte så fort vi var hemma och man fick börja byta blöjor och trösta Allt löser sig efter hand.
    Denna gång är jag inte lika orolig för papparollen utan mer för tiden.. Det är helt enkelt för lite tid hemma med ungen. Ska försöka ta mer pappaledigt denna gång.

    Lycka till alla andra pappor!

  • Nomman

    Jäklar du, grattis! Härligt att ni fick det att fungera!

    Och 8/3, det är precis samma datum som vi har trollat fram!


    snapcase skrev 2008-07-31 01:30:38 följande:
    8/3 (ja sambon är lycklig över att det är kvinnodagen).
  • Quiz
    snapcase skrev 2008-07-31 01:30:38 följande:
    ....WTF?Helt plötsligt funkade det och nu sitter jag här och försöker greppa all ny info jag känner att jag behöver. Toklycklig men så jävla skitskraj :)Iaf så är det beräknat till 8/3 (ja sambon är lycklig över att det är kvinnodagen).
    Grattis, grattis!

    Har själv en liten kille på väg i mitten på Oktober. Väldigt efterlängtad efter en tids försök.
  • Danjelsan

    Hejsan!
    Ville bara säga hej och hälsa lite till alla blivande och andra pappor. Själv kommer våran första knodd i början på oktober. Ser verkligen fram emot detta och lixom längtar. Visst är man lite spänd men jag ser det som en fantastisk utmaning. Hör gärna av er så kan vi byta lite erfarenheter, funderingar och tankar!

  • Vibekes Pappa

    Jag fick veta igår att min sambo är gravid, vet dock inte riktigt vilken vecka hon är i ännu, men det ska hon ta reda på så fort som möjligt :)

  • AnDan

    tjena....

    vi är 2 pappor som redan har en dotter på snart 9 månader o nu är vi gravida i vecka 6 med barn nummer 2,vi surrogat.
    det är en aahäftig känsla.......
    att vara pappaledig är helt underbart o du kommer verkligen nära ditt barn...

    vi var hemma ca 2 m¨nader tillsammans i början,varmt att rekommendera

  • Danjelsan
    Svar på #45
    Intressant...Vem av er har befruktat surrogatmamman då? Eller hur funkar det där? *nyfiken*
Svar på tråden Blivande pappor?