• AlexandraLuleå

hastigt upkommna bulor i huvudet

när sonen vaknade hittade jag 7 st bulor i varierande grad på hans huvud, inga "vanliga" bulor som vanligtvis är ganska runda utav sig, utan dessa var mer spetsiga/skarpa, största är på ca 2 cm och minsta på drygt 0,5cm.

han har inte slagit sig i i huvudet, men det ömmar när man rör vid bulorna.

någon som vet hur detta kan uppkomma bara sådär, utan våld mot huvudet?

han är 3 år

• Svar på tråden hastigt upkommna bulor i huvudet
  • Prinsessan Zelda

något slags bett??

• AlexandraLuleå

Prinsessan Zelda skrev 2008-07-01 07:34:03 följande:

något slags bett??
    normalt sett så brukar det ju vara en liten upphöjnad precis där bettet varit, men någon sådan finns ej.

bulorna sitter bara på baksidan av huvudet också, och i övrigt inga märken alls på kroppen tros att han sover utan täcke :-/
  • lövet2

Det låter som insektsbett. Alla insekter gör ju inte likadana märken heller. Det kan ha varit vad som helst från en mygga till en liten spindel ...

• AlexandraLuleå

pratade med vc och dom ville att vi skulle komma in, fanns tydligen flera olika orsaker till att det kan bli bulor, bla allergi (som vi vet att han har ibland) knutor av något slag m.m
    så nu ska läkaren titta ch bedömma iaf, är ju skönt det!

• happy2

Åååå lille mannen då berätta gärna hur de går,, våra söner kan oxå få plötslig små bulor av olika stolekar, men de har vi trott varit bett som de reagerar mer på,, Hoppas de löser sig för er på den saken / mvh J

Sebastian kevin Alexander
  • AlexandraLuleå

det var lymfkörtlarna som hade svullnat upp,troligtvis pga av allergi, dom låter det vara denna gången, men får han det igen får dom kolla upp det bättre, då det troligtvis är allergi.

• happy2
    AlexandraLuleå skrev 2008-07-01 12:13:37 följande:
    det var lymfkörtlarna som hade svullnat upp,troligtvis pga av allergi, dom låter det vara denna gången, men får han det igen får dom kolla upp det bättre, då det troligtvis är allergi.
    Jaha,, men sitter dom på huvudet,, sitter de inte mer vid nacke ich hals områderna? För så kan min 3,5 årng få mellan varverna antagligen från allergi o infektion i kroppen, Han har oxå astma,, Men skönt att ni fick reda på vad de va hopppas deinte blir allvarigt av de,, kram om
    Sebastian kevin Alexander
  • AlexandraLuleå
    happy2 skrev 2008-07-01 12:22:07 följande:
    Jaha,, men sitter dom på huvudet,, sitter de inte mer vid nacke ich hals områderna? För så kan min 3,5 årng få mellan varverna antagligen från allergi o infektion i kroppen, Han har oxå astma,, Men skönt att ni fick reda på vad de va hopppas deinte blir allvarigt av de,, kram om
    jo jag blev också förvånad att man skulle ha sånna i huvudet.. men får väll lita på att dom kan sin sak för här går bulorna från nacken och nästan ända upp till toppen på huvudet.
Svar på tråden hastigt upkommna bulor i huvudet