Inlägg från: Proletariatet |Visa alla inlägg
  • Proletariatet

Vi som låg på avd 69 , del 2.

Bra

Åh, jag hoppas Birgers semester tar slut snart så vi kan få en kallelse. Vi har väntat aplänge på Tyras ettårs-kontroll, nu är det ju inte allför långt kvar innan hon fyller två. Ska bli spännande att se hur han tycker att hon utveckas.

I uppföljningsprogrammet står det ju att de ska träffa psykolog, det har dock inte Tyra fått göra för de "hade inte tid".
    Har ni träffat henne med era barn?

• Proletariatet

Men jag blir faktiskt grinig. Varför får vissa gå men inte andra?
    Min mamma är övertygad om att Tyra har nåt litet fel (hon tänker på bokstavskombinationer) och när jag jämför (ja, man kan ju inte låta bli!) henne med andra barn börjar man ju undra...

• Proletariatet
    Flikka skrev 2008-07-02 06:51:07 följande:
    de är bara lite turbo i tyra
    Haha, ja man får väl hoppas på det, men som sagt så börjar man undra...
  • Proletariatet

Lilla EF skrev 2008-07-02 10:48:40 följande:

Morotsstavar: Då tycker jag att du ska ringa och säga till att du vill ha en tid med psykologen! Till oss sa hon att vi fick höra av oss innan 5-års kontrollen om vi tyckte vi behövde det!
    Tack det ska jag göra, nån som har nummer till henne eller ska man gå via Birger och barnmottagningen?
  • Proletariatet
    boktok skrev 2008-07-19 11:29:57 följande:
    Hej allihopa! Nu har vi varit i H-hammar och ätit jorgubbstårta och blivit bjudna på trerättersmiddag i går. Tyvärr så sov Erik bara 1,5 timme på hela dagen igår, så vid middagen hade han inte ro att sitta still. Som tur var så fick vi hjälp av släkten att söva honom. Maten var väldigt god, till förrätt så fick vi gazpazzo(hur stavar man till det?), huvudrätt: fläskfilé med potatis och till efterrätt jordgubbar med glass.Riktigt lyxigt!
    Åh, det lät ju inte helt fel. Vad roligt för er
  • Proletariatet

Malin: Åh, vad snabbt det går (tycker man nog jämt om andras graviditeter) spännande att få komma iväg nu när krabaten är lite större (visst har du gjort ett tidigt ul också?). Hoppas det går bra

• Proletariatet

Vad mysigt!
    Ja det är bra, fullt ös. Har köpt en ny syskonvagn, en Phil & Teds. Shit så smidig säger jag bara

• Proletariatet

Ja, jag fick ge 4500 så det kändes
    Phil & Teds e3 är det vi har, en av de äldre modellerna.
    Ett tips är att kolla blocket, och phil& teds tråden här, kan jag skicka den till dig.

• Proletariatet

Här var det inte mycket fart heller

Hur är det med alla?
    Här märks det att det är förkylningtider i antågande, Tyra, Eyvind och jag har varit sjuka, barnen är fortfarande inte helt bra, Tyra fick inhalera både i fredags och söndags.
    Idag tog jag dock med henne till badhuset för första gången och oj vad roligt hon tyckte det var, vi bastade också vilket hon gillade, det gjorde antagligen att "rosslet" gav med sig en stund. Jag är lite dubbel nu, hatar när andra tar med sina sjuka barn någonstans, men hon är faktiskt på bättringsvägen och hon börjar bli uttråkad hemma.

• Proletariatet

Vi mår bra, Tyra hann vara frisk i två dagar innan nästa förkylning bröt ut, så vi hann gå en gång till öppna förskolan.
    Var på möte med studievägledare och jag får inte plugga det jag vill, för sala vill inte betala

Tyra har fått sjukt mycket tänder på sistonde och bits med de där vassa vampyrtänderna i hörnen

Är också intresserad för hur det går för Malin och lilla piraja

Svar på tråden Vi som låg på avd 69 , del 2.