Inlägg från: Jennass |Visa alla inlägg
  • Jennass

jävla skitgrädde!!!!!!!!

NU har jag stått och vispat gräddhelveten i TRETTIO minuter och den är LIKA jävla rinnig som den var från början och snart sliter jag av mitt hår!

jag ska göra vit chokladmousse, grädden har varit upphettad men nu är den kall och SKA ju fan gå att vispa ändå!!!! Kan det vara så att den MÅSTE stå i kylen FYRA timmar innan?

här är receptet: http://www.tasteline.com/recept/tastelinetarta_med_vit_chokladmousse_och_jordgubbar_i_vaniljvodka

Vad gör jag nu då?? tårthelveten ska ju vara klar om en timme!!! GAH JAG BLIR TOOOKIG!!!!

Vi ska få en liten pojke
  • Svar på tråden jävla skitgrädde!!!!!!!!
  • Jennass

jag har ju gjort det massa ggr förut, fattar inte vad felet är med den här skitgrädden..

Vi ska få en liten pojke
  • Jennass

LÄS receptet som står i TS. OCH jag HAR gjort det förut som sagt, men idag funkar det verkligen inte och det är ett mysterium varför det inte gör det

Vi ska få en liten pojke
  • Jennass

Åh jag och mina svullna fötter får väl ta oss en tripp till livset härborta, hade hoppats att jag skulle slippa det, jag ska ALDRIg mer göra den här jävla moussen! ÄVEN fast den är skitgod!

Vi ska få en liten pojke
  • Jennass

Undra om man kan skyllapå att det är WILLYS skitvispgrädde och inte arlas... :)

Vi ska få en liten pojke
  • Jennass

jag har bara haft den i kylen så den hann bli riktigt kall...¨hade bråttom, sambon fyller 25 idag och jag hade så mycket att göra.. och så strejkar gräddhelveten! :)

Vi ska få en liten pojke
  • Jennass

inget lågfettsskräp här inte

ja frysen kanske man skulle testa!!!! ska ställa in den där bums, om den nu får plats..

Nästa gång ska jag INTE värma grädden, då tar jag ett annat recept, om jag vågar mig på det.. suck, hatar att misslyckas!

Vi ska få en liten pojke
  • Jennass

näe den kokade inte, den blev bara varm, hade stängt av plattan just för att den inte skulle börja koka :)

Vi ska få en liten pojke
  • Jennass

jag testade, fick ett "bra" tips av min mamma att man kan ha bunken i kallt vatten när man vispar, jo tjena, så nu skar den sig, det blev smörklumpar i mjölk typ! har nyss vart på livset och köpt vanlig hederlig grädde som jag INTE ska ha choklad i för det orkar jag inte :)

Tack för alla tipsen, nästa gång så ska jag låta den stå i en bunke över natten! :)  suuck!

Vi ska få en liten pojke
  • Jennass
    sjögurka 79 skrev 2008-07-01 16:15:10 följande:
    Det finns ju andra recept på vit chokladmousse där man INTE värmer upp grädden, det kan du ju prova också Men lycka till med 25-årskalaset idag, förstår att du blev förbannad på den där grädden...
    ja jag vet, och nästa gång kan du ge dig fan på att jag ska använda ett recept där man INTE värmer upp grädden

Sjukt frustrerande när INGENTING går som det ska och man bara står och blir oxtokig i köket, gravidhormonerna bara hoppar runt i kroppen på en :)
    Vi ska få en liten pojke
  • Jennass

38% vanlig vispgrädde.. som numera är smörklumpar i vattnig mjölk..

Vi ska få en liten pojke
Svar på tråden jävla skitgrädde!!!!!!!!