• HäckHäxan

Dåliga föräldra tråden...

Här kan alla vi som är riktigt illa föräldrar hänga.

De som gett sina barn mat utan att följa WHO rekomenderingar. De som inte orkat, kunnat eller velat amma sin stackars satungar. De som kanske gett välling innan 6 måndaders ålder. Ni som haft era barn framåt vända i vagnen så de fått se folk och annat.

Ja ni vet alla dom där sakerna som utgör att man suger som förälder helt enkelt.

Jag tänkte att om vi har ett eget ställe att hänga på så kan alla de som anser att vi är värdelösa och kassa fortsätta hänga på andra stället, dit VI aldrig är välkomna utan att bli smutskastade på iaf...

Jo ni som inte har barn men ändå har åsikter om barn som gör att ni kommer bli värdelösa föräldrar kan ju också hänga här, men bara ojämna veckor på jämna datums dagar men under ojämna klockslag! Jag vet hur de är att ha en ide eller tanke som man delar med sig av till en TS som vill ha råd, men så fort man ninte håller med så skall man bli ifrågasatt för att man inga barn har.. Jag begriper inte när människor skall förstå att de är inte hur många ungar man klämt eller snittat ut som gör föräldern utan vad man har innaför pannbenet.

Nåja ni e välkomna iaf...

Alla ni som misstänker att ni kanske kommer suga fett som föräldrar får också kika in, så kan ni få tips och råd av oss kassa direkt, så slipper ni testa er fram för att hitta bästa sättet att vara värdelös på. Vi delar så gärna med oss av vår kunskap..

NI ANDRA FÖRDÖMANDE som hackar på andra som inte ammar, som hackar på de som ger sina barn ersättning och som anser att man är kass om man ger barn smakisar vid 3 månader, 4 månders ersättning från 3 månaders ålder osv.... KOM INTE HIT!!!!!

Tack på förhand / värdelös häxmamma

Vila i frid M.G. Älskad och saknad!
  • Svar på tråden Dåliga föräldra tråden...
  • HäckHäxan
    idiblon yes skrev 2008-07-01 23:14:54 följande:
    Idag slog jag tillbaka när min son slog mig. Fyyyyyyy!
    Huana då, alla vet väl att barn inte lär sig av sånt, man skall minsann vara pedagogisk och bara tala till barnet, att nypa, dra i håret eller slå tillbaka är faktisk misshandel och en kränkning mot barnet!!!!

• idiblon yes
    HäxanSurtant skrev 2008-07-01 23:16:05 följande:
    Huana då, alla vet väl att barn inte lär sig av sånt, man skall minsann vara pedagogisk och bara tala till barnet, att nypa, dra i håret eller slå tillbaka är faktisk misshandel och en kränkning mot barnet!!!!
    Det skiter väl jag i, jag har mina begränsningar och orkar inte vara pedagogisk alltid. Jag liksom, bad aldrig om detta.

(Men fy fan vad jag älskar honom! )
  • HäckHäxan
    ÄlskarMorgan skrev 2008-07-01 23:16:04 följande:
    Nej nu ska jag gå in och lägga mig och mysa med min make... Utan att beisen ligger i sängen- hemska mig!
    *ryser av din hemskhet*

Ja skall/bör också sova snart för jag skall på nån föräldra grupp grej till morran, som jag ibland undrar varför jag går dit. Får ju alltid väcka min dotter mkt tidigare än hon brukar gå upp på osv...
  • idiblon yes

Jag brukar ta den största delen av kakan själv, när vi delar. Och jag snor åt mig det gosigaste täcket, alltid.

• HäckHäxan
    idiblon yes skrev 2008-07-01 23:17:00 följande:
    Det skiter väl jag i, jag har mina begränsningar och orkar inte vara pedagogisk alltid. Jag liksom, bad aldrig om detta.(Men fy fan vad jag älskar honom! )
    Det är ju faktiskt så, tror ingen orkar det och om dom gör de så måste bågon gud i världen ha den människan som sin ängel på jorden typ.

Jag älskar min också, men de kommer garanterat dagar när jag vill skänka bort henne! Det finns ju dagar nu när jag bara vill ge henne till första bästa person jag möter och be dom ta henne en timme eller två så ja kan få duscha själv, nopra ögonbrynen eller vad som helst bara jag får göra det själv.

Kärleken är ju inte mindre för det
  • HäckHäxan
    idiblon yes skrev 2008-07-01 23:18:37 följande:
    Jag brukar ta den största delen av kakan själv, när vi delar. Och jag snor åt mig det gosigaste täcket, alltid.
    hehehehe så gjorde ja alltid med mina småsyskon... Jag var ju äldst alltså var det där en rättighet jag hade som icke var diskuterbar!
  • idiblon yes
    Svar på #75
    Word! Jag ser det mer som att man lär barnet livets spelregler om att ge och ta. Inom rimliga gränser, förstås.
  • idiblon yes
    HäxanSurtant skrev 2008-07-01 23:22:54 följande:
    hehehehe så gjorde ja alltid med mina småsyskon... Jag var ju äldst alltså var det där en rättighet jag hade som icke var diskuterbar!
    Jag gjorde det med dem också... Men det skäms jag inte över. Däremot när jag gör det mot sonen... Fast alltså, han bryr sig omöjligen, ändå får jag skuldkänslor! Sjukt.
  • HäckHäxan
    idiblon yes skrev 2008-07-01 23:23:47 följande:
    Svar på #75Word! Jag ser det mer som att man lär barnet livets spelregler om att ge och ta. Inom rimliga gränser, förstås.
    Självklart. Jag tror faktiskt inte helt ärligt att man kan dalta fram allt med barn. Min mamma gjorde aldrig något sånt med oss och ingen av oss är någon otrygg individ som kissar i sängen på natten mm mm.

Vi har snarare lärt oss att missar man holken/spannen när man spyr så får man torka. INte tusan torkade min mamma mig i baken när jag var 6 år, det kunde jag själv. Jag slutade med blöja på dagen vid 1½ och ja kommer göra samma med min dotter.. för hon är lagom 1½ nästa sommnar. Inte tvinga henne, men låta henne gå utan, ha en potta framme osv... de värsta som kan hända är att de hamnar på golvet, men shit happens liksom.
  • idiblon yes
    Svar på #79
    För att inte tala om ute i livet senare, där inte allt serveras och det inte kommer någon vuxen pedagog och löser alla situationer. Jag är rädd att vi kommer att ha att göra med en alltför daltad generation, snart. Det märks på generationen under oss, redan. Avledning till tusen kommer att sparka oss i röven på äldre dar.
Svar på tråden Dåliga föräldra tråden...