• snöblask

privat barnläkare stockholm

Nu har jag tröttnat på alla urusla läkare på vårdcentralen, så snälla ge mig förslag på BRA och TREVLIGA barnläkare som tar emot "normal sjuka" barn (typ öroninf och dyl) i stockholm!!!!!

• Svar på tråden privat barnläkare stockholm
  • Mamma S

Jag förstår dej... Men när det gäller akut sjukdom av lindrigare art (som tex öroninflammationer) är det tyvärr vårdcentralen man måste vända sej till. Barnläkarmottagningarna (både privata och ickeprivata) har långa köer och brukar inte ha akuttider. Däremot kan du ju välja att gå till en barnläkare om ditt/dina barn har någon annan åkomma som behöver kontrolleras regelbundet, typ astma, allergier eller annat.

• snöblask

Synd! Inga kända allergier än... uppkomsten till min ilska just(förutom otaliga vanliga dåliga besök) idag när vi var på vc och läkaren tror att sonen 6mån kanske har pälsallergi, hon ger mig en remiss och säger att jag ska gå och ta blodprov men hon vet inte om labbet tar blodprov på så små...

• Snoffsan

Vi har gått hos en privat barnläkare. Hon har akuttider och vi fick komma dit med allt från feber, öroninflammation och allvarligare saker som krävde långa utredningar. Att gå till henne var det bästa vi har gjort!!! Hon räddade oss totalt!

Det kan dock vara svårt att få komma till en då de oftast har fullt med patienter, men när man väl är patient hade vi inga problem med att få tid. Fick nästan alltid tid samma dag.

Vi gick på Skärholmens barnläkarmottagning. De har röntgenmöjligheter. De har även kontakt med en privat öronmottagning som var viktigt då mina småtjejer är öronbarn.

Vi ringde bara dit när vi tröttnat på att VC missade både öroninflammation och lunginflammation på våra barn, vid flertalet tillfällen. Vi hade tur och fick tid inom en vecka har jag för mig, vi sökte för astma symtom. Sen var vi inskrivna hos henne och då var det som sagt lätt att få tid.

Svar på tråden privat barnläkare stockholm