Inlägg från: Skruttiskrutti |Visa alla inlägg
  • Skruttiskrutti

Finns et fler med styvbarn som är ung?

Svar på #13
    Du, jag fattar precis hur du har det är i samma situation själv. Min sambo har två barn på nio och tolv och deras mamma jobbar mycke helger och vill iband att vi ska ha dom extra annars får dom sova hos sin mormor vilket dom inte tycker är så roligt. Men man vill ju gärna inte ändra sina planer man ordnat med dom barnfria helgerna bara för att hon inte kan planera sin tid alls mellan jobb o alla evinnerliga festar hon går på. När barnen är hos oss gör vi alltid saker som dom tycer är roliga då borde våran tid utan dom respekkteras.
  • Skruttiskrutti
    Svar på #9
    Det måste ju bli jätte konstigt för styvbarnen att du är lika gammal som dom.. vad tycker dom om sin pappa som skaffar en sån ung flickvän? Jag vet vad jag skulle tycka.
  • Skruttiskrutti
    Svar på #18
    Ett råd vare sig du tycker om det eller inte.. tänk dig noga för innan du skaffar barn eller involverar dig med någon som har barn sen innan. Barnet är gulligt o lägger sig tidigt ni har all tid tillsammans men sen växer dom upp o vill vara med på allt roligt ni gör ihop med "din" familj det är inte lika roligt då, från en som inte vet om jag ångrar mig.
  • Skruttiskrutti
    Svar på #20
    Hej! Men säg att du o din man planerat en utflykt en lördag med eran lilla familj och dina föräldrar kanske.. så ringer det ana barnet o vill komma till er den helgen o följa med? kan du inte bli irrietrad för ni hade något planerat bara du o din familj?
  • Skruttiskrutti

Vad skönt att höra, då är jag inte helt knasig som tycker "lilla familjen" har rätt och vara själva ibland.

• Skruttiskrutti
    Svar på #27
    Håller med dig fullt ut!! Jag har samma situation hemma hos oss man kan aldrig riktigt planera för det är ju trotts allt lättare med tre personer än fem o få allt o funka i vardageslivet, o allt annat oxå. Som sagt tänk er för noga innan ni blir involverade med styvbarn. Bonusbarn tycker jag inte är ett passande ord.
Svar på tråden Finns et fler med styvbarn som är ung?