• Anonym (STORörat)

Ingen som gjort, eller känner nån som gjort ÖRONFÖRMINSKNING

Hej!!

Har läääänge mått dåligt över att jag har stora öron. Vill aldrig sätta upp håret etc etc....'

Nu har jag bestämt mig för att göra nått åt det. Jag vill förminska öronen. Någon som har erfarenhet av detta eller ändå kanske vet nått om det??

TACKsam för alla svar. Puss

• Svar på tråden Ingen som gjort, eller känner nån som gjort ÖRONFÖRMINSKNING
  • Leigh

Nja, en killkompis opererade sina öron som stod rakt ut och var aningen för stora. Han har snygga öron idag, nåt litet ärr på baksidan är allt man kan se OM man letar

• Anonym (STORörat)

Tack för ditt svar. Vet du vart han utförde operationen??

• Anonym

Syrrans ena dotter gjorde en korrigering av sitt ena öra som var stort och stod ut. Vart jättefint. Vänd dig till din husläkare och be om en remiss upp till den enhet som utför sån kirurgi. Mår du så jättedåligt så borde du utan problem få detta åtgärdat.

• Anonym (STORörat)

skönt att höra att det finns nån som iallafall känner någon som gjort förminskning ( känns som att jag är den enda i världen med detta problem).. Vet du vart hon utförde operationen?? Men vad ska jag säga till husläkaren?? Eller vårdcentralen som det blir för mig.. Dit går man ju bara om man e sjuk?

• Anonym

Ring och boka en tid och säg att det gäller en begäran om remiss. Syrrans tjej gjorde det för att hon tyckte sitt öra var skitfult och ville inte heller ha håret uppsatt. Hon utförde sin operation på ett barnsjukhus (hon var lite yngre då). Man går inte bara till vårdcentralen när man är sjuk utan man kan även gå dit för att få remisser för psykiska plågor tex utstående öron eller stora bröst etc. Remiss måste du ha för att få komma till en läkare inom den vanliga sjukvården. Annars måste du göra detta privat.

Svar på tråden Ingen som gjort, eller känner nån som gjort ÖRONFÖRMINSKNING