Inlägg från: La Lola |Visa alla inlägg
  • La Lola

Var observant för dessa raser...

Litetdahl skrev 2008-07-02 11:12:59 följande:
    Absolut, men statistiken kan ge vägledning och kan göra en uppmärksam. En pitbull dödar barn, det gör inte en Collie.
    Va?
    En collie skulle väl kunna göra det precis som en pitbull!
    Det har ju inget med rasen att göra!
    //Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • La Lola
    Farth Vader skrev 2008-07-02 11:19:50 följande:
    Jo, en collie kan också döda någon. Men av någon anledning så gör dom ju inte det?
    Men av nån anledning så dödar ju inte alla pitbulls heller.....
  • La Lola

Jag tycker det blir skitkonstigt att lägga ut fakta över USA med tron att det är lika i Sverige....

• La Lola
    Farth Vader skrev 2008-07-02 11:26:18 följande:
    Det verkar dock hända med jämna mellanrum att pitbulls som absolut inte uppfostrats till kamp ändå attackerar någon helt oprovocerat?Min mans bror har två pitbulls som är hur fina som helst och det är en hundras som jag personligen tycker mycket om. Trots det blir jag inte skogsvild när såna här diskussioner kommer upp.Man hör ju om mer vansinnesdåd av rottweilers och pitbulls än alla andra hundraser tillsammans! Är det bara svammel då?
    Man hör väl sällan om Tant Agdas folkilskna pudel eller Axel, 83s tax som hoppar på små barn.....

Varför? Det ligger inget nyhetsvärde i det....
  • La Lola
    Farth Vader skrev 2008-07-02 11:32:03 följande:
    La Lola: Nja, om nu Tant Agdas folkilskna pudel skulle bita ihjäl någon eller helt oprovocerat äta upp någon annans hund så tror jag personligen att det skulle bli feta rubriker .Tror helt enkelt att det inte händer. Tant Agdas folkilskna puder står och morrar och gläfser åt folk men sen händer inte så mycket
    Näe, faktiskt så skulle det nog inte.
Svar på tråden Var observant för dessa raser...