Inlägg från: bellanbus |Visa alla inlägg
  • bellanbus

Var observant för dessa raser...

kärålajn skrev 2008-07-02 11:36:57 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article412228.abwww.expressen.se/1.348973
    Tänka sig

Jag hävdar också att det är ägarna som gör hunden!

Dessutom så är ju pitbull och rotweiler "status" hundar i kriminella kretsar, de människorna utgör oftast inga bra hundägare utan stressar o hetsar sina hundar mest hela tiden.
    Därför torde detta vara en förklaring till att pitbull kanske är överrepresenterade i bittillfällen eftersom majoriteten av ägarna till dessa hundar är sämre hundägare!

En hund blir vad man gör den till!

Jag personligen är mer rädd för en tax än en rottis! (men det är för att jag blivit biten av en tax när jag var liten)
    Toys and flavours....tjoss
  • bellanbus
    Farth Vader skrev 2008-07-02 11:37:37 följande:
    TSA: I hemmet tror jag att statistiken ser annorlunda ut. Det är säkert inte ovanligt att barn blir bitna av alla möjliga raser.Min dotter blev biten av "världens snällaste" Hamilton stövare.Vad jag reagerar på när det gäller tex. pitbulls är att man så ofta hör om helt "oprovocerade" attacker. Att dom kan rusa på nån stackare som går förbi på vägen, bita ihjäl grannens hund osv.Andra hundraser biter till och släpper sedan, pitbulls verkar inte riktigt ha förstått det här med att släppa..
    Om jag inte har fel för mig så har det med pitbullens bett att göra, deras käkar låser sig i ett visst läge och därför får man många gånger bända upp käkarna med en kil.
  • bellanbus
    enlitenbitkaka skrev 2008-07-02 11:50:43 följande:
    Bluff, båg och myt.
    Ok, för jag och min föredetta hade två stycken pitbulls och med den ena fick vi göra det...men det kanske var något fel på honom!
  • bellanbus
    Farth Vader skrev 2008-07-02 11:51:37 följande:
    bellanbus: Jo det stämmer nog, det du skrev om deras käkar.
    Ja och mitt ex köpte även en särskild kil man hade i kopplet om det skulle hända...
  • bellanbus
    enlitenbitkaka skrev 2008-07-02 11:55:52 följande:
    Och er hund brukade bitas ofta? Efsm ni behövde en kil.... Käkarna låser sig inte, däremot vill de ogärna släppa.

Nej du...detta var ute i skogen när vi lekte med honom och han hängde i pinnar och vägrade släppa, därför skaffades en kil för att kunna öppna käkarna om han skulle hamna i bråk!
  • bellanbus
    enlitenbitkaka skrev 2008-07-02 12:06:18 följande:
    Precis han vägrade släppa men käkarna låser sig inte
    Jag har läst informationen som lades in och tagit den till mig! Som sagt så skrev jag tidigare att jag kunde ha fel för mig, det är 10 år sedan jag var pitbull-ägare så all information är inte färsk här.

• bellanbus
    himmelsflickan skrev 2008-07-02 12:35:09 följande:
    Har du lagt märke till staffars enorma käkmuskler? Det har mer med dom att göra =)
    Ja jag förstår det nu
  • bellanbus
    iii skrev 2008-07-02 12:45:25 följande:
    Detta är en myt, det finns ingen ras vars käkar låser sig. En pitbull släpper inte för att de inte VILL släppa, de är envisa till tusen och kan stå emot smärtan. Det är därför de också hamnar i fel händer, hos idioter som använder dom till kamp.
    Jo det är dementerat i denna tråden redan
Svar på tråden Var observant för dessa raser...