Inlägg från: lunkentuss |Visa alla inlägg
  • lunkentuss

Var observant för dessa raser...

bellanbus skrev 2008-07-02 11:48:32 följande:
    Om jag inte har fel för mig så har det med pitbullens bett att göra, deras käkar låser sig i ett visst läge och därför får man många gånger bända upp käkarna med en kil.
    å herregud, nej. bara myt tack o lov :)
  • lunkentuss
    bellanbus skrev 2008-07-02 11:52:37 följande:
    Ok, för jag och min föredetta hade två stycken pitbulls och med den ena fick vi göra det...men det kanske var något fel på honom!
    Har du lagt märke till staffars enorma käkmuskler? Det har mer med dom att göra =)
  • lunkentuss

BELLANBUS:
    Såg nu att du redan tagit till dig att det är myt angående låsningen, läste lite fort =) sry =)

• lunkentuss
    bellanbus skrev 2008-07-02 12:36:43 följande:
    Ja jag förstår det nu
    aa märkte de, fast försent.. hehe
    de va inte meningen =)
  • lunkentuss
    Kaldorei skrev 2008-07-02 12:36:08 följande:
    en staffe och en pitbull e inte samma sak!
    oj, jo det är nästan exakt samma sak faktiskt. Skillnaden är nästan egentligen bara att staffen är en godkäns ras, vilket inte pitbul är (om det inte ändrats?)
  • lunkentuss
    enlitenbitkaka skrev 2008-07-02 13:04:37 följande:
    Bara okunniga går på utseendet Det skiljer milsvitt melan en staffe och en PBT....staffen är ex. mycket mer mjuk och följsam i lynnet än en PBThimmelsflickan skrev 2008-07-02 13:03:01 följande:Detta ser inte ut som en pitbull alltså?www.pedigreedatabase.com/dogs/i/staffordshi
    re...Dom är väldigt lika, vad exakt menar du är så stora skilnader?
    det var det inte jag som sa att dom inte var lika i utseendet, jag däremot tycker dom är väldigt lika. Och det är samma glada vovve mentalt oxå. Självklart är det inte EXAKT samma hund, så hade dom inte haft varsitt namn?! Men dom är lika, däremot har jag inte sagt att dom är identiska.
  • lunkentuss
    Splach skrev 2008-07-02 13:15:48 följande:
    himmelsflickan skrev 2008-07-02 13:03:01 följande:
    Detta ser inte ut som en pitbull alltså?www.pedigreedatabase.com/dogs/i/staffordshi
    re...Dom är väldigt lika, vad exakt menar du är så stora skilnader?Nej det där ser absolut inte ut som en pitbull, det ser ut som en staffordshire bullterrier. Liten och kompakt. För att förklara lite närmare.. En staffe är en liten hund, den ska vara mellan 35-41 cm hög. viktHanhund 13-17 kg.Tik 11-15,5 kg.Medans en Pitbull har dessa mått..Ca 50 cm, vikt ca 25 kgEn staffe är oftast tokkära i människor, medans en pitbull visserligen gillar människor, men har inte alls samma energi och glädje som en staffe har. Staffen är mer följsam och mjuk än vad PBT är. Staffen är grövre än pitbullen, visserligen finns det grova pitbullar och mindre grova staffar, men överlag är staffen grövre än pitbullen
    jag vet HUR utseendet skiljer dom åt

Och som jag sagt så har jag aldrgig sagt att dom är identiska, bara lika =) och det står jag kvar vid..
  • lunkentuss
    enlitenbitkaka skrev 2008-07-02 17:16:28 följande:
    Ja och jag tycker du har fel som säger att de är lika. Vad är det du inte förstår? PBT och staffen är ung. lika olika mentalt som en shih-tzu och en dobermann. De är inte identiska, de är inte lite lika heller....de är riktigt olika.
    båda älskar barn och människor, båda kräver en fast hand, båda är glada vovvar, båda mehöver stort utrymme -mkt frihet. Vad är det som skiljer dom så väldigt åt? Vad har den ena som inte den andra har?
Svar på tråden Var observant för dessa raser...