Inlägg från: Intelligenti pauca |Visa alla inlägg
  • Intelligenti pauca

Var observant för dessa raser...

Litetdahl skrev 2008-07-02 11:03:11 följande:
    Lägger ut denna statistik eftersom det finns fler än jag på FL som är värnar om min familjs och mina hundars säkerhet på gatorna. Detta kan ge en ledtråd till när det är dags att gå en omväg på gatan...www.dogbitelaw.com/Dog%20Attacks%201982%20to%...(Källa: Amerikanska www.dogbitelaw.com)Pit bull terrier och Rottweiler toppar inte helt oväntat. Trodde däremot inte att Wolf hybrid och German Shepherd skulle komma så långt upp...
    Det är ägaren till hunden som jag är mest rädd för.Jag lastar aldrig en hund enbart för vad den gör.
    För den som är intelligent räcker det med få ord
  • Intelligenti pauca
    Litetdahl skrev 2008-07-02 11:12:59 följande:
    Absolut, men statistiken kan ge vägledning och kan göra en uppmärksam. En pitbull dödar barn, det gör inte en Collie.
    Har ägaren ingen skuld i det hela anser du?
  • Intelligenti pauca
    Litetdahl skrev 2008-07-02 11:21:58 följande:
    Givetvis formas hunden delvis efter ägaren, har inte påstått något annat. Självklart skulle en Collie i praktiken också kunna bita ihjäl ett barn, men nu utgick jag efter det stickprovet som statistiken representerar, där är collien nollad.Jag poängterade att siffrorna ska ses som en ledtråd och vägledning och riktar mig främst till dem som värnar om familjens säkerhet, inte dem som vill försvara sina utpekade hundar.
    Jag värnar om  in familjs säkerhet.MEN JAG ÄR FORTFARANDE MER RÄDD FÖR EN OANSVARIG NONCHALANT ÄGARE! Vad har du själv för hund TS?
  • Intelligenti pauca
    Farth Vader skrev 2008-07-02 11:32:03 följande:
    La Lola: Nja, om nu Tant Agdas folkilskna pudel skulle bita ihjäl någon eller helt oprovocerat äta upp någon annans hund så tror jag personligen att det skulle bli feta rubriker .Tror helt enkelt att det inte händer. Tant Agdas folkilskna puder står och morrar och gläfser åt folk men sen händer inte så mycket
    Håller med.Jag är själv  fö pudelägare,storpudel.
  • Intelligenti pauca
    Litetdahl skrev 2008-07-02 13:21:36 följande:
    Sen kan man ju också spekulera i vilka anfall som ledde till mest dödlig utgång, "kamphundarnas" eller "övriga hundraser". Jag tror vi alla vet svaret...
    Vad har du själv för hund?
  • Intelligenti pauca
    Badbollen skrev 2008-07-03 10:02:48 följande:
    Det roliga i detta är att dom småhundarna man kan stoppa i väskan har bra mycket mer attityd än större hundar.Dom skäller så fort dom ser en hund och har storhetsvansinne!En sån hund skulle jag INTE lita på. Bjäffsar och skäller stup i kvarten. Varför ska dom skälla HEEELA tiden??? Bara undrar. Nån som vet?
    Jag tycker du kan försöka googla på det
  • Intelligenti pauca
    Linda8027 skrev 2008-07-08 09:03:30 följande:
    Vilka hundar är det som skäller och hänger i sina koppel mest när man möter dem.... ?? Jo små hundar!!!
    Instämmer.På "vår gata" bodde en dam med tre små ulltussar.NMär jag kom med min stopudel och mötte henne så spretade de tre jyckarna åt olika håll.Sedan gick hon alltid fram mot mig liksom för att jag skulle se henne.Vilket jag inte kunde undvika.Jag blev irriterad,framförallt min hund tyckte det var obehagligt.Men morrade ej.Då började jag vända när jag mötte damen.Då frågade hon en gång om jag var rädd för henne hundar=? Nej sa de jag.Men min hund vill inte ha tre st småhundar uppe i ansiktet var gång vi möts.Båda jag och min hund tyckte det var obehagligt.Jaha sa damen knyckte på nacken och stolpade iväg.
  • Intelligenti pauca
    Splach skrev 2008-07-08 10:48:04 följande:
    Skaffar man rottis eller schäfer, gör man det för att man vill ha respekt. Dessa hundar vet ju alla att dom är took farliga. och hunden kommer hamna på blocket inom sisom tidSkaffar man sej en bullhund, då har man dåligt självförtroende och vill vara matcho.Ofta går man vid soc, och eller oxå knarkar. åldern mellan 15-25år är dom som har dessa hundar..Skaffar man en liten hund som papillon etc, då vill man bara ha en hund att bära runt i en väska, och ha kläder på. Skaffar man en tax, så är man en gammal pensionär. Skaffar man en pudel, så vill man bara hålla på med frisyren och ställa ut. Skaffar man sej en golden, har man minst 2 ungar och fler på G. Eller?
    Jag har en pudel som jag ej ställer ut.Hon klipps i en enkel vanlig sommarfisyr.Kortklippt mao.
Svar på tråden Var observant för dessa raser...