Inlägg från: skrullan |Visa alla inlägg
  • skrullan

Var observant för dessa raser...

Visst vet ni att Golden retriver många år toppat listan över den ras som bitit flest människor? Men om en sådan, en collie osv biter någon blir det en liten notis i tidningen. Är det döremot en Rottweiler, Amstaff osv hamnar det på första sidan.

Väldigt missvisande och väldigt fel att peka ut vissa hund raser.

• skrullan
    Svar på #125
    Zaria skrev 2008-07-03 11:37:00 följande:
    Var det inte den statestiken som inte gick att få fram,alla säger att Golden toppar listan men ingen kan ta fram listan. Låter som att det bara är en myt men jag kan ju ha fel.
    Jag har sett listan och ska se om jag lyckas hitta den igen...
    Många går ju fram till tex Golden retriver osv för att de "antar" att de är snälla och då kan man få ett bett.
  • skrullan

Var 10:e attack är av en ras som tex Rottweiler, Pitbull osv. Det betyder att 90% av attackerna utförs av vanliga hundar som tex golden retriver, labrador osv.

• skrullan
    Svar på #136
    Zaria skrev 2008-07-03 11:49:55 följande:
    Det är väl en vis skillnad på hundraser som är framavlade för olka ändamål mot männsiskor som i grund och botten alla är lika, tex finns det inte ett folkslag som dansar bättre än ett annat eller ett som är mer kriminellt belagt än andra osv.
    Människor är väl inte i grund och botten lika? Vi är ju också "fram avlade" till olika syften och olika klimat.
Svar på tråden Var observant för dessa raser...