Inlägg från: Lillajag1979 |Visa alla inlägg
  • Lillajag1979

Var observant för dessa raser...

Här är en rottisägare. Rottisen är framtagen till vall och inget annat. Det är ingen kamphund mer än labradoren. Min vovve skulle inte göra en fluga mot någon...
    Rottisen anses vara en "stor och stark" hund och det är "tufft" att äga en och kommer oftast i FEL händer. ALLA hundar blir farliga i FEL händer. Tar man sitt ansvar med stimulans, träning och en stabil hand. Så får man världens bästa kompis.

Det är inte rättvist att ta ut det på hunden!

• Lillajag1979
    Zantana83 skrev 2008-07-04 11:23:37 följande:
    TACK =)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=) en till som fattar hur det ligger till
    Men hur svårt är det att förstå egentligen
  • Lillajag1979
    princezz skrev 2008-07-04 11:27:55 följande:
    enligt min mening så ligger det faktiskt något i de där...i alla fall terrier raserna...dom e så envetna å går igång i högt varv..så istället för att få ont och kugna sig..triggas dom igång ännu mera...
    Det har jag oxå hört. Det lössläpper mer adrenalin... typ...
  • Lillajag1979
    Zantana83 skrev 2008-07-04 11:31:18 följande:
    Fick ju mig en känga innan för jag råkade nämna några andra raser jag sett varit aggresiva och hugger utan aanledning har jobbat som trimmre och haft hand om dom flesta raser och kan säga att enligt mig är det faktiskt mins av dom som det pratas om här som ajgar fått hugg av för deras ägare till kamphundar har fostrat dom bättre än en dvärgpudel cockerspaniel lagotto york terrier .Men som sagt rätt ägare BRA HUND fel ägare SYND OM HUND =)=)=)=)
    Mmm, var en typ av terrier som ville döda Hobbe en gång. hehe, den hunden är helt galen... Men så har han en ägare som inte kan sätta honom på plats heller. Den terriern har även varit på en annan hund oxå. Helt sjukt.
  • Lillajag1979
    Splach skrev 2008-07-08 10:48:04 följande:
    Skaffar man rottis eller schäfer, gör man det för att man vill ha respekt. Dessa hundar vet ju alla att dom är took farliga. och hunden kommer hamna på blocket inom sisom tidSkaffar man sej en bullhund, då har man dåligt självförtroende och vill vara matcho.Ofta går man vid soc, och eller oxå knarkar. åldern mellan 15-25år är dom som har dessa hundar..Skaffar man en liten hund som papillon etc, då vill man bara ha en hund att bära runt i en väska, och ha kläder på. Skaffar man en tax, så är man en gammal pensionär. Skaffar man en pudel, så vill man bara hålla på med frisyren och ställa ut. Skaffar man sej en golden, har man minst 2 ungar och fler på G. Eller?
    Haha... Fördommar :)
    Så jag skaffade min rottis för att det är tufft... Mohaha, det var det roligaste jag har hört!
Svar på tråden Var observant för dessa raser...