Inlägg från: Zantana83 |Visa alla inlägg
  • Zantana83

Var observant för dessa raser...

ALLA HUNDRA HAR MER ELELR MINDRE KAMPVILJA DET E RAS BETINGAT UTAN DET E INDIVID BEGTINGAT.

Min dotter 4 månader gamal var hon då fick gosa med en amstaff/pittbull finns ingen snällare han hoppade
    upp till henne i barnvagnen och pussade henne i hela ansiktet =)

Men sen vet jag dom PUDLAR COCKER SPANIEL som jag ALDRIG SKULLE SLÄPPA FRAM min dotter till .

Men oftas specillet på små hundar så accepterar man att dom morrar och e lite egna men GUD FÖRBJUDE om en amstaff pittbull rottis skulle göra det då jävla då blir det ramaskrik.

Har sett många storpudlar vara aggressiva pga fel ägare även hugger och måste avlivas ?????????
    OCh det e det ingen skriver i om .

Har sett många Cocker spanile som hugger på allt.
    Lagotta likaså. små hundar MASSOR. Tro mig har ärr på hela min kropp efter alla sorters raser UTOM JUST ROTTIS AMSTAFF PITTBULL och änd har jag handterat dom lika mycket som dom andra raserna ???????????????????????????????????????????

ALLT E INDIVIDUELT OCH RAS BETINGAT FEL ÄGARE OCH DÅLIGA UPPFOSTRAN SÅ KAN ALLA HUNDAR BLI "DÅLIGA HUNDRA" men det e ju inte hundens fel

• Zantana83

Jag pekade inte ut andra raser som aggresiva utan menar att alla kan vara det även dom som folk inte tror alls på föder själv upp stor pudel så såfall hakar ajg på min egen ras eller hur

ALLA HUNDAR KAN BLI FARLIGT I FEL MÄNNISKAS HÄNDER MEN SMÅ HUNDRA KAN INTE GÖRA LIKA MYCKET SKADA SOM EN STOR BARA

• Zantana83

TACK för den !

Jag försöker inte hänga ut någon ras utan säger mitt personligt tycke . Sen att du läser det annorlund kan inte jag hjälpa. Som jag skrev innan att jag anser att alla raser akn bli farliga med fel ägare men det e ju tyvärr så att dom hundar som kan göra mest skada e för vissa "roligare" att ha och träna dom "fel" men för det kan amn ju inte dra alla i en ras över samma kam eller hur.

tycker oxå att Uppfödare ska vara mer obsarvant på vem dom säljer till .
    Och hundkörkort e absolut inte fel.

• Zantana83

Jag som uppfödare har hellre kvar valpen än säljer det till fel ägare.

MIn kull förra året har ajg kvar en hane ifrån han visade tydliga tecken på att bli väldigt dominant och dom som var och tittade på han förklarade ajg saken för att dom fick inte köpa han dom hade ingen erfarenhet av hundar och då ska man absolut inte köpa en dominant i dagens läge e jag glad han e kvar han e världens goaste mot min dotter men fy vad han e domminant tur amn ahr 3 vuxna sedan tidigare som sätter han på plats =) kan säga annars hade jag fått tillbaka honom vid detta laget. =)

Man vill ju att alla sina hundra ska ha det bra och få bo kvar där dom säljs =) .

• Zantana83
    Lillajag1979 skrev 2008-07-04 11:22:30 följande:
    Här är en rottisägare. Rottisen är framtagen till vall och inget annat. Det är ingen kamphund mer än labradoren. Min vovve skulle inte göra en fluga mot någon... Rottisen anses vara en "stor och stark" hund och det är "tufft" att äga en och kommer oftast i FEL händer. ALLA hundar blir farliga i FEL händer. Tar man sitt ansvar med stimulans, träning och en stabil hand. Så får man världens bästa kompis.Det är inte rättvist att ta ut det på hunden!
    TACK =)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=) en till som fattar hur det ligger till
  • Zantana83
    Lillajag1979 skrev 2008-07-04 11:25:11 följande:
    Men hur svårt är det att förstå egentligen
    Fick ju mig en känga innan för jag råkade nämna några andra raser jag sett varit aggresiva och hugger utan aanledning har jobbat som trimmre och haft hand om dom flesta raser och kan säga att enligt mig är det faktiskt mins av dom som det pratas om här som ajgar fått hugg av för deras ägare till kamphundar har fostrat dom bättre än en dvärgpudel cockerspaniel lagotto
    york terrier .

Men som sagt rätt ägare BRA HUND fel ägare SYND OM HUND =)=)=)=)
Svar på tråden Var observant för dessa raser...