Inlägg från: JECJ |Visa alla inlägg
  • JECJ

Var observant för dessa raser...

Moulin Rouge skrev 2008-07-08 19:15:58 följande:
    Zaria:Jag förstår hur du menar och hur du tänker, men jag kan ändå inte riktigt hålla med dig. Det är ju inte så att Dess hundraser har större "kampvilja", utan snarare så att deras uthållighet, och förmåga att inte känna smärta (för att nämna några egenskaper) gör att de lämpar sig mer för kamp än andra raser. Men dom "kampar" ju inte av naturen. Dom har ju blivit otroligt hetsade av sina ägare innan, så när dom väl släpps så är det på liv och död. Eller tills kampen bryts. Så visst, en pitbull som är "pissed off" är ju farligare än en cocker eller labbe. Men det är ju inte så att (ex då) pitbullen LÄTTARE blir "pissed off", än någon annan hundras.Det är väl lite där skon klämmer tycker jag, för det är ju det folk tror.
    Måste bara rätta, pitbulls känner lika mkt smärta som vilken annan hund som helst. Men liksom alla andra djur så kan den stå ut om den har mkt adrenalin i kroppen.
  • JECJ

Ni som är rädda men aldrig träffat en välmående pitbull: kom hem till mig o titta.

Ni som inte vill det: Håll tyst och håll er borta från min hund o hans "med kupaner".

Så blir vi alla nöjda

Svar på tråden Var observant för dessa raser...