Inlägg från: Zaria |Visa alla inlägg
  • Zaria

Var observant för dessa raser...

Därmed har jag inte sagt att "kamphundar" dödar barn och hundar varje dag dyhgnet runt eller dyl det är du som lägger det i munnen på mig hela tiden.

• Zaria
    Badbollen skrev 2008-07-03 12:12:58 följande:
    jag är iallfall inte dömande mot hundraser som du är..och verkar tycka det är helt ok att vara "hundrasist" vilket jag ansr man är när man resonerar på det sättet
    Var har jags skrivit att jag dömer andra hundraser,kan inte du ta fram det inlägget är du snäll. För jag har inte skrivit min åsikt någonstans vad jag tycker om någon hundras.

Och ja jag tycker det är okej att inte gilla vissa hundraser. Jag tror knappast någon kan tänka sig att ha vilken ras som helst,mjag skulle aldrig skaffa en Pudel,dock finns det många som älskar pudlar.
  • Zaria

om sagt var har jag skrivit att jag är hundrasist?

Det jag skrivit är att olika hundraser är framavlade för olika ändamål och det står jag för.

• Zaria
    Badbollen skrev 2008-07-03 12:22:44 följande:
    Allså anser dig du ha rätt att tycka och tänka om en hundras och kalla dom "kamphundar" för att dom hängs ut så i media, men enl dig får man inte tycka illa om muslimer pga att dom av npgon anledningen skulle hängas ut i pressen? Då är jag rasist, men inte du?Är så jag tolkar dig, tycker det är dubbelmoral
    I så fall tolkar du sjukt fel.

Ja man har rätt att tycka illa om en hundras vilken som helst. En del gillar inte jakthundar,en del gillar inte småhundar en del gillar inte "kamphundraserna"

Du kan fortfarande inte säga att en muslim föds med vissa genetiska arv, dessutom är muslimer ingen ras utan en religion.

Jag tycker fortfarande rasist är ett för starkt ord om djur, jag gillar inte perserkatter och skulle aldrig skaffa en,är jag rasist då?
  • Zaria
    Badbollen skrev 2008-07-03 12:22:44 följande:
    Allså anser dig du ha rätt att tycka och tänka om en hundras och kalla dom "kamphundar" för att dom hängs ut så i media, men enl dig får man inte tycka illa om muslimer pga att dom av npgon anledningen skulle hängas ut i pressen? Då är jag rasist, men inte du?Är så jag tolkar dig, tycker det är dubbelmoral
    Och fortfarande har jag inte skrivit min åsikt ang "kamphundar"
    Jag har inte tyckt något alls om dem. Bara att man har rätt att gilla vilka raser man vill.

"Kamphundsägare" är ganska duktiga på att klanka ner på småhundar tex så om det gäller rasism är det nog lika illa från båda håll.
  • Zaria
    Badbollen skrev 2008-07-03 12:30:56 följande:
    Det är generalliseringen och anledningen till att man inte tycker om en viss ras som är poängen i det hela.Man behöver inte älska alla djur och människor MEN att utgå att en viss hundras är på ett visst sätt pga att det sjåsas upp i medierna om att dom är på ett visst sätt tycker jag är helt fel. Därav är det som vi människor. Det finns psykon bland oss oxå, men jag ogillar inte oss människor för det. Och tror att alla som har blivit misshandlade som barn kommer misshandla själva när dom blir äldre! att generallisera och säga att hundarna är avlade till kamp är helt fel!Poängen är att man inte kan dra alla över samma kam.
    Jag vet faktiskt inte någon som skrivit att de inte gillar "kamphundar" pga media. Men det verkar inte vara accepterat att inte gilla dessa raser bara för att det inte är en hund som inte passar en själv.

Alla gillar inte "kamphundsrasera" likaväl som alla inte gillar taxar,pudlar eller labradorer.
  • Zaria
    Badbollen skrev 2008-07-03 12:31:56 följande:
    Så nu är jag Kamphundsägare ?? ahah vilket fint fack du satt mig i
    Var har jag skrivit att DU är kamphundsägare?
  • Zaria
    Badbollen skrev 2008-07-03 12:32:48 följande:
    Berätta gärna. Vilka är " kamphundsägarna" Vad är det för människor?
    * Idioter som vill ha en cool hund

*Folk som vill ha dem bara för att bevisa att de är sååå snutteputtegulliga och missförstådda

*Folk som är kunniga och vet vad de har i kopplet och är kunniga nog att göra en bra hund av den hund de skaffar sig oavsett ras.

Tyvärr verkar just dessa raser vara överepresenterade hos grupp 1 och 2
  • Zaria
    Badbollen skrev 2008-07-03 12:34:59 följande:
    Ja om du läst vad jag skrivit så hade du sett att jag ÄR det.
    Du väl plocka fram det då,för jag har aldrig skrivit att "Badboll är kamphundsägare"

Däremot har jag skrivit att "kamphundsägare" är ganska duktiga på att klanka ner på småhundar tex så om det gäller rasism är det nog lika illa från båda håll.
  • Zaria
    Badbollen skrev 2008-07-03 12:36:26 följande:
    och eftersom jag är det undrar jag vad du menar med " kamphundsägarna" varför ska vi ha ett annat namn än nån som har en lite tax?
    Vad för namn har en "kamphundsägare"?
Svar på tråden Var observant för dessa raser...