• Mammatilltretroll

Någon som byggt ett eget barnkök? Bilder sökes!

Vi vill bygga ett fint kök till våra tjejer och söker inspiration och tips!

Hur har ni gjort?
    Var har ni hittat material?
    Och allt annat vill jag veta :)

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • Svar på tråden Någon som byggt ett eget barnkök? Bilder sökes!
  • Marelb

Men guuud så fint Alva har det! Där skulle jag gärna ta en kopp te. Tack för inspirationen. Gillade verkligen färgkombinationen! Ett tjejrum men ändå inte prinsessigt som det oftast är annars. Kul att ha lite annorlunda om man säger så. Tack!

• tesbrandt
    Marelb skrev 2008-07-03 21:42:59 följande:
    Men guuud så fint Alva har det! Där skulle jag gärna ta en kopp te. Tack för inspirationen. Gillade verkligen färgkombinationen! Ett tjejrum men ändå inte prinsessigt som det oftast är annars. Kul att ha lite annorlunda om man säger så. Tack!
    Tack! Kul att kunna vara till nytta
  • En bebis i magen

Måste också berömma tesbrandt. Ett underbart kök som jag faktiskt har sparat som inspirationsbild. (för det får man väl?)

• tesbrandt
    En bebis i magen skrev 2008-07-04 13:11:49 följande:
    Måste också berömma tesbrandt. Ett underbart kök som jag faktiskt har sparat som inspirationsbild. (för det får man väl?)
    Klart man får
  • tesso77

Jag köpte en spis på loppis för 30:-,köpte sedan en skpålucka på fynd på IKEA för 25:- . La den ned på långsidan, min sambo sågade ut och limmade dit en rostfri skål (som disk-ho). Sydde sen ett draperi där man kan gömma lite köks-leksaker. Ska köpa en gammeldags kran oxå men har inte hittat nån som jag gillat ännu. Vitmålade sen en hylla som jag fäste krokar under så man kan hänga grytor och vispar å så på. Ovanför har jag fäst texten "Baka, baka liten kaka......"
    Tror att det finns nån ild i mitt galleri på det hela!
    Min dotter gillar det och det var både enkelt och roligt att göra! Det är ju ganska mycket roligare att göra det själv än att köpa det färdigt!

• tesbrandt
    tesso77 skrev 2008-07-04 23:25:49 följande:
    Min dotter gillar det och det var både enkelt och roligt att göra! Det är ju ganska mycket roligare att göra det själv än att köpa det färdigt!
    Alvas var också lätt och roligt att göra. Vi använde ett köksskåp som vi sågade ur för ho och satte lite överblivet kakel på en plywoodskiva och satte den ovanför spisen. Det enda färdigköpta är ju spisen...
  • Marelb

Måste tillägga att hade jag inte sett mimmamums blogg i våras hade vi nog inte byggt en lekstuga!

Svar på tråden Någon som byggt ett eget barnkök? Bilder sökes!