• Tompaslillsyrra

permanent på blekt hår?

Går det inte att permaneneta blekt hår alls?
    Jag gjorde det för nåt år sen och fick skylla mig själv. Tappa nästan allt hår, det brändes sönder kan man säga.
    Men hur gör vi blonda som vill ha lite vågigt hår?
    Kan man inte ha nå blekt hår alls? Eller om det är längesen man sist blekte, går det bra då? Är det bara vissa märken som klara att permanenta blekt hår?
    Jag har inte gjort nå med håret sen minst 4 månader sen. Kan det gå att permanenta nu?

• Svar på tråden permanent på blekt hår?
  • Silverpiraten

Om din erfarenhet är att håret kanske inte riktigt orkar med den behandlingen så tycker jag att du ska låta bli en permanent.
    Fina vågor får du med tex OBH Nordicas Wavemaker.
    Sök på: www.eleven.se/obh-nordica-artist-wave-maker-vagtang-1247.html - 57k -
    Det är ju ingen permanent lösning på lockigt hår men det blir jättefina mjuka vågor och håret fortsätter att vara helt ☺

• Tompaslillsyrra

Lite trist att behöva locka håret varje dag om man vill ha lockigt till vardags...
    Undra hur Carrie i sex and the city gjorde, hon hade det ju lockigt även utanför inspelningen.

• SatuSv

sarah jessica parker har ju naturligt lockligt hår...
    jag funderade oxå på att göra det men vet inte om jag vågar.har oxå blondt hår...

• 0   Blåbäret   0

Ett blekt hår blir de flesta gångerna väldigt slitet vid permanent tyvärr =S

• Sexymala

Jag brukar göra blonda slingor ibland (i mitt redan blonda hår) Det har jag gjort kanske 1 gång var 6:e månad i några år och har permanentat mig tre ggr hittills. Har inte varit några som helst problem. Bara man inte gör det direkt efter en blondering. Till mig har min frisör sagt iaf vänta två veckor. Men sedan är ju alla hår olika. Men på mig fungerade det!!

• Tompaslillsyrra
    Sexymala skrev 2008-07-04 21:19:05 följande:
    Jag brukar göra blonda slingor ibland (i mitt redan blonda hår) Det har jag gjort kanske 1 gång var 6:e månad i några år och har permanentat mig tre ggr hittills. Har inte varit några som helst problem. Bara man inte gör det direkt efter en blondering. Till mig har min frisör sagt iaf vänta två veckor. Men sedan är ju alla hår olika. Men på mig fungerade det!!
    Åh va bra att det finns lite hopp då! Möjligt att mitt hår var riktigt slitet, blekt och torrt då jag gjorde det. Nu har jag som sagt inte gjort annat än klippt toppar på minst 4 månader =)
    Får väl fråga frisören om hon kan göra det utan att det bllir förstört.
  • Sexymala
    Tompaslillsyrra skrev 2008-07-05 18:25:12 följande:
    Åh va bra att det finns lite hopp då! Möjligt att mitt hår var riktigt slitet, blekt och torrt då jag gjorde det. Nu har jag som sagt inte gjort annat än klippt toppar på minst 4 månader =)Får väl fråga frisören om hon kan göra det utan att det bllir förstört.
    Ja, fråga är alltid bäst! Och låta håret vila. Jag har också låtit det vila från blekning och permanent i 9 månader nu tror jag. Men till hösten gör jag nog permanent igen... Trivdes i det
Svar på tråden permanent på blekt hår?