• Annsogirl

Hjälp ang nässelutslag...

För ca 2 veckor sedan efter att min dotter som vanligt druckit sin välling,blossade det upp stora nässelutslag på hela kroppen,mest på mage och rygg.Ringde sjukvårdsupplysningen och dom sa att vi snabbt måste åka till barnakuten.Åkte upp dit och blev bemötta av en läkare som vagt kunde säga vad det var,han såg inte ens att det var nässelutaslag (utan med hjälp av fl och husläkaren kom vi fram till detta)!Han skrev ut tavegyl och dottern har nu druckit det i 2 veckor,så fort vi slutar blossar nässelutslagen upp igen.I dag ska hon ta blodprov som dom sen ska testa olika saker hon kan vara allergisk mot.
    Läkaren frågar mig om det är något "nytt" vi infört i vårat hem dom sista veckorna men det är det inte.
    Tycker det här är jätte jobbigt,känns som jag hela tiden vill kolla hennes andning mmm (hon är 2 år)

Min fråga vad fick era barn nässelutslag av?hur vanligt är det med andningsvårigheter?Om man är allergisk mot jordgubbar,kan man då inte äta glass,yougurt saft med jordgubbssmak?

Hoppas verkligen ni kan hjälpa mig med några svar,då det här verkligen tar hårt på mig och min familj...

Kram kram

• Svar på tråden Hjälp ang nässelutslag...
  • Zuze

Tänkte att det kanske inte är nässelutslag,min 9 mån son hade utslag till o från i 2 månader jag trodde han hade mjölk eller gluten allergi( nässelutslag).
    Vi var hos läkaren 3ggr innan vi fick en diagnos,det var typ 3dgr feber fast en längre variant med utslag på magen armarna o ryggen(även lite i anskiktet).
    Har andra barn som är allergiska och trodde ju då givetvis att han oxå var allergisk men han är helt frisk från det nu och det försvann av sig själv efter 2 mån.
    Gå tillbax i tiden lite om barnet har haft feber eller varit magsjukeller haft nån slags infektion så är det kanske ett samband.
    Bara en liten tanke:D

• lövet2

Jag har i perioder fått nässelutslag och blivit utredd. Läkaren hittade ingen allergi, men han sa att nässelutslag även kan komma av överkänslighet mot t ex värme, kyla eller annat. 4 av mina flickor har också haft nässelutslag utan någon allergi. De kan komma vid en förkylning eller t o m helt utan anledning. En av flickorna fick envisa nässelutslag som vi blev tvungna att ge Tavegyl och cortison mot i en hel månad innan de gav sig. Det var första gången det inte räckte med enbart Tavegyl ...

• Annsogirl

tack för alla svar!!!!hoppas verkligen att vi får bukt med detta snart!

Svar på tråden Hjälp ang nässelutslag...