• turian

Täcka en ful bordskiva med en sorts plast? finns det?

Hej, jag gör om datarummet, o har en ruskigt ful hörnskiva ..
    men finns det nån tunn laminat som man kan klistra på.
    tänkte att det finns ju kakeldekor?
    men lite större bitar? nån som fattar??

• Svar på tråden Täcka en ful bordskiva med en sorts plast? finns det?
  • Nette Alser

Jag hade funderingar på att göra om en bordsskiva (hann dock aldrig) genom att limma på en snygg tapet och ta båtlack eller annan hård lack ovanpå. Finns säkert annat som man kan lacka in.

• baffies

i en tidning jag läste klädde de in en bordsskiva med målarduk och nubbade fast utmed kanten. Blev riktigt fint. Annars kanske du kan klä in den i en snygg vaxduk? Då borde det ju bli slitstarkt också, om du inte har något emot att det blir lite "plastigt".

• Loviset

Jag vet presic vad du menar, som ett jättestort klistermärke ungefär. :P

Jag har tyvärr ingen aning om vad det heter eller var man får tag på det.
    Fråga på en färghandel?

Skulle själv villja klä in mitt köksbord.
    Tyvärr är ytan på det som de gamla skolbänkarna man hade. SÅ måla går inte. :l

• baffies

i färghandlar finns det sådan klisterplast på metervara, men den brukar bara vara 40 cm bred. Jag vet inte hur stort bord du har, men det är ju risk för att du behöver skarva om du använder sådan.

• Loviset

Det kallas visst kontaktpapper eller foliepapper.

Googla på det så hittar du mer.

Hittade en superbra hemsida; www.foliepapper.se

Lycka till! :)

• jassikan

Kontaktplast/dekorplast kan du använda beroende på bredd på bordet. Plasten brukar finnas i 45, 67,5 och 90 cm. Vissa finns förpackade och vissa på metervara.
    Har gjort det på ett litet blombord som såg illa ut. Gjorde det för kanske 10-12 år sedan. Fungerar utmärkt

Finns på nätet, i div. färgbutiker och även ex.vis Bauhaus, Woody och Coop Bygg.

Svar på tråden Täcka en ful bordskiva med en sorts plast? finns det?