Bra produkter för slitet hår?
Har väldigt slitet hår då jag blekt ner det från svart.
Behöver tips på bra produkter. Typ inpackningar, värmeskydd, schampo etc.
Vad rekomenderar ni??
Har väldigt slitet hår då jag blekt ner det från svart.
Behöver tips på bra produkter. Typ inpackningar, värmeskydd, schampo etc.
Vad rekomenderar ni??
jag använder bodyshops shampoo och balsam och varvar det med produkter från lush. det är det enda som har lyckats få mitt slitna hår att se snyggt ut.
Rekomenderar varmt Redkens hela serie...håret blir som garanterat nytt efter blek/färgning.......inpackningen som är bäst där är Cat.
Matrix Biolage serien är väldigt bra för skadat hår.
Paul Mitchell har jättebra inpackningar, bla en som heter super charge hair conditioner.
Det finns så många olika produkter för att säga nån som är bra, det beror ju på hur man vill ha håret och vad man gillar. Men de serierna är väldigt bra iaf
Tack!
Här finns 2 saker att göra:
1. mindre slitage
2. mer näring
Faktorer som sliter på håret:
- schampoo - hårsnoddar och klämmor
- stylingprodukter
- hårborstning
- hårborste/kam
- tupering
- hårfön
- borsta håret när det är blött
- handdukstorka håret (bättre att vrida och krama ur det värsta och sen låta lufttorka)
Jag har slutat med allt ovanstående (men har iofs aldrig hållt på så mycket med det tidigare heller) och det syns tydligt på mitt hår som numera håller sig rent längre och både ser och känns tjockare och mer välmående ut.
Men många bäckar små.
Der räcker att minska ner på vissa saker för att göra en skillnad.
Näring kan man få genom otroligt produkter.
Men produkter med kemikalier sliter och torkar ut och det lilla vårdande som finns i produkterna är sånt som återställer det kemikalierna ställt till med.
Enbart vårdande naturliga produkter ger alltså mer än vad dem flesta "vårdande" producerade produkter ger.
Bara att blanda hejvilt och göra inpackningar efter eget behag.
Bra saker:
- olja (återfuktande och glansgivande)
- hunung (fuktighetsbevarande, mjukgörande och lenande)
- Aloevera gel (återfuktande)
- äggula (protein)
www.shenet.se/recept/harinpackningolja.html
www.thebodyshop.se/se/vartsortiment/har/torrtskadatkemisktbehandlathar/
Rekommenderar varmt denna tråd och tillhörande receptblog:
www.familjeliv.se/Forum-5-73/m32203185.html
En annan bra sida:
www.epochtimes.se/articles/2007/09/18/13137.html
jag tycker att olivolja är bra. Göra inpackning över natten. glöm ej att skydda kudden bara.
Goldwells produkter är suveräna! deras hårinpackning för färgat hår är bäst! om man tar den o låter sitta i ett tag o sen kramar ur håret och virar in det i en handduk och har handduken i 30-60 min o sedan inte rufsar runt emd handduken utan bara tar bort den. håret blir lent som en bäbisrumpa