Personlig assistans diskussionstråden för oss som har eller ska söka!
Hej
Mitt mellersta barn som har en utv störning och är 13 år. Har jag vårdbidrag för idag. Jag har ett halvt vB för honom men här räknar man in FÖRÄLDRAANSVAR!!!
Hej
Mitt mellersta barn som har en utv störning och är 13 år. Har jag vårdbidrag för idag. Jag har ett halvt vB för honom men här räknar man in FÖRÄLDRAANSVAR!!!
Hej Skulle vilja ställa dig ett par frågor kring Er assistans.
vi har ju talats vid några gånger.
Min man jobbar ju heltid och jag går ner mer och mer och känner att idag när jag jobbar knappt 40% så är det ändå fö rmycket.
Har dock inte den "bästa" assistenten. Vill gärna ha mig hemma och känner ändå att jag inte får tillräcklig avlastning.
Har ansökt efter assistent men får ju inga svar trots att det är en tjänst på 20 tim/veckan. Konstigt - det borde ju finnans arbetslösa runt oss ändå.
Nu till min fråga...
Hur mycket av era LASS timmar använder ni själva?
Har både du o din fru vissa timmar var eller har en av er mer eller mindre.
Har ju ett lass-beslut på ca 60 tim/v men funderar skarpt på att gå ifrån min tjänst men tvekar - vågar jag? Tännk om assistanstimmarna minskar - vad gör jag då?
Någon som vill ge mig råd???
Till adams family - vill du svara så är jag oerhört tacksam. Gärna till m in gästbok.
Ha en trevlig helg.
/K
Vad är bra lön för en assistent????
Hej på Er
Jag skulle behöva lite hjälp kring ev frågor man kan ställa vid en anställningsintervju.
Ofta har vi ju här kanske folk som söker assistenter på halvtid och sökandena söker heltid. Dagarna år snabbt ut för dem och man står utan assistent.
vi har haft inne en annons och fått 7 (!) svar. Dåligt gehör tycker jag men men.......
Ska träffa ett par här snart och vill ha hjälp med bra frågor..
Hur har ni gjort inför "träffen"
TACKSAM för alla svar
Kicki
Dream 26 - vad undrar du om färdtjänst???
Kanske jag vet.....
Hoppas verkligen att du fortsätter med tråden.
Ser att datumet börjar närma sig för stängning..
Glöm ej meddela ditt nya forum..