Tips till er som har svårt att få barn!
Jag är normalt superskeptisk till allt vad alternativmedicin innebär. Jag har t ex aldrig testat akupunktur eller naturläkemedel mm (förutom en burk rosenrot jag köpte under "början av min infertilitet".
Imorgon är det dags för vår tredje insemination och funkar inte den blir det ICSI i september. Enligt min gynekolog är det max 5% chans att vi ska bli gravida vid varje insemination. Inte superbra chanser med andra ord. Vi har båda två faktorer som påverkar.
På mitt gym finns en massör som är väldigt duktig. Idag gick jag till honom för att för första gången få fotreflexzonmassage (långt ord). Jag tänkte- funkar det inte så har jag i alla fall fått lite fotmassage. Jag förklarade för honom vad mina problem var och att jag ville optimera mina chanser för morgondagen. Sen satte han igång och trycka. Jag vet inte om det kanske bara var inbillning, men när han var på och tryckte på hälen (där könsorganen tydligen sitter) så fick jag liksom ägglossningssmärta. En dov molande värk. Jag har ju ägglossning nu, så det kanske skulle ha gjort ont i vilket fall som helst... Men jag kan inte låta bli att tro att det berodde på hans massage.
FRZM är inte superskönt! Det gjorde ganska ont faktiskt! Men jag hoppas att det hjälpte!