• Amazina

Tips till er som har svårt att få barn!

Jag är normalt superskeptisk till allt vad alternativmedicin innebär. Jag har t ex aldrig testat akupunktur eller naturläkemedel mm (förutom en burk rosenrot jag köpte under "början av min infertilitet".

Imorgon är det dags för vår tredje insemination och funkar inte den blir det ICSI i september. Enligt min gynekolog är det max 5% chans att vi ska bli gravida vid varje insemination. Inte superbra chanser med andra ord. Vi har båda två faktorer som påverkar.

På mitt gym finns en massör som är väldigt duktig. Idag gick jag till honom för att för första gången få fotreflexzonmassage (långt ord). Jag tänkte- funkar det inte så har jag i alla fall fått lite fotmassage. Jag förklarade för honom vad mina problem var och att jag ville optimera mina chanser för morgondagen. Sen satte han igång och trycka. Jag vet inte om det kanske bara var inbillning, men när han var på och tryckte på hälen (där könsorganen tydligen sitter) så fick jag liksom ägglossningssmärta. En dov molande värk. Jag har ju ägglossning nu, så det kanske skulle ha gjort ont i vilket fall som helst... Men jag kan inte låta bli att tro att det berodde på hans massage.

FRZM är inte superskönt! Det gjorde ganska ont faktiskt! Men jag hoppas att det hjälpte!

• Svar på tråden Tips till er som har svårt att få barn!
  • lovely storm

håller mina tummar för dig!

• Solkattan

Jag håller också tummarna!
    Tro kan försätta berg! :)
    Hmm... jag avskyr dock när nån tar i mina fötter...
    Annars gillar jag massage... och hade det varit nån annanstans än just fötterna så hade jag också kunnat tänkt mig att testa!
    Undra om det finns sån massage på små orter som typ karlstad..?

//solkatta

• feminine

Jag själv har hört att det finns något som kallas livmodersmassage. Detta görs i många länder från kvinnor som har lärt sig från sin mamma och mamman från hennes mamma osv. dvs denna kunskap finns i i generationer. Det dem gör är att dem ser till att livmodern är på "rätt" plats och inte för mycket på vänster sida eller på höger sida eller för högt upp eller för lågt ner. Dem masserar även äggstockarna så att få igång ägglossning och dem närmar äggstockarna med äggledarna och livmodern så att få större chans att bli befruktad...Detta är alltså 100% sant. Jag har inte hört att det finns någon sådan person här i sverige iallafall. Dessa jobbar för det mesta privata. Allt e naturligt och det är så många som har blivit gravida efter att ha gått till dem.

• Amazina
    feminine skrev 2008-07-03 18:12:21 följande:
    Jag själv har hört att det finns något som kallas livmodersmassage. Detta görs i många länder från kvinnor som har lärt sig från sin mamma och mamman från hennes mamma osv. dvs denna kunskap finns i i generationer. Det dem gör är att dem ser till att livmodern är på "rätt" plats och inte för mycket på vänster sida eller på höger sida eller för högt upp eller för lågt ner. Dem masserar även äggstockarna så att få igång ägglossning och dem närmar äggstockarna med äggledarna och livmodern så att få större chans att bli befruktad...Detta är alltså 100% sant. Jag har inte hört att det finns någon sådan person här i sverige iallafall. Dessa jobbar för det mesta privata. Allt e naturligt och det är så många som har blivit gravida efter att ha gått till dem.
    Hmmm... Låter lite annorlunda...
  • jazzen

min svärmors jobbarkompis håller på med zonterapi och påstår att det bara krävs två behandlingar av henne för att jag ska bli gravid..

• Lilith74

Det finns ju en "livmoderpunkt" under foten där höggravida försöker massera för att få igång förlossningen (typ jag )
    Kan det vara den feminine?

• SisselaM

Det där med livmodersmassage får mig att tänka på den osteopatbehandling jag var på förra veckan. Hon jobbade med hela kroppen (min alltså), men hon höll bland annat på med både livmoder och äggstockar. Hela behandlingen var kul och behaglig och jag mådde toppen efteråt. Efteråt kände jag av den regionen mer, kan inte förklara hur, men det kändes som om det hade vaknat till där nere lite mera.

• kaj04

tänker på dig imorgon amazonas o håller tummarna!

har själv funderat på att prova det eller akupunktur, berätta gärna om det fungerade.

• Amazina
    kaj04 skrev 2008-07-03 22:21:07 följande:
    tänker på dig imorgon amazonas o håller tummarna!har själv funderat på att prova det eller akupunktur, berätta gärna om det fungerade.
    Tack!
  • Lyckoprinsessan

jag har gått på akupunktur i 9 månader för att bli gravid men utan resultat. Nu testar jag homopati men sedan har jag även fått tips om en bra zonterapeut som sägs ha gjort många gravida. Det ska bli spännande att testa.

Svar på tråden Tips till er som har svårt att få barn!