• Smulu

Dop psalmer

Frida ska döpas i slutet på augusti och prästen har bett oss välja ut tre psalmer två har jag redan valt.

Tryggare kan ingen vara.
    och
    Jag lyfter ögat mot himmelen.

Men den 3:e?! Vill ha en psalm som de flesta kan sjunga med i.

Så snälla säg vilka psalmer ni ska ha på era dop och som ni kan melodin till.

Gud som haver hade jag tänk ha som bön alltså inte som sång..

• Svar på tråden Dop psalmer
  • emblansmamma

En som jag tycker e fin e .Du vet väl om att du är värdefull.
    Hade vi på emmas dop bla

• Fru Höstlöv
    "Måne och sol", kan väl de allra flesta melodin till om man trycker texten eller får psalmbok.
    Annars är min favorit på dop "Det gungar så fint".

Lycka till på dopet!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nu är vi tre ♥¸.?°´¯) ♥
  • Nadjis

Du vet väl om att du är värdefull ska vi ha. Samt tryggare kan ingen vara och i denna ljuva sommartid.

• Smulu

Fru Höstlöv skrev 2008-07-03 17:58:35 följande:

"Måne och sol", kan väl de allra flesta melodin till om man trycker texten eller får psalmbok.Annars är min favorit på dop "Det gungar så fint".Lycka till på dopet!
    Jag kan tyvvär inte den melodin

Fler tips !!
  • Smulu

Najdis, när ska ni döpa? har funderat på i denna ljuva, men det kanske blir fel att ha? ska döpa i slutet av augusti.

• Linam370

Vi döpte på midsommarafton och valde att ha sommarpsalmer istället för traditionella doppsalmer.
    Vi hade tryggare kan ingen vara, den blomstertid nu kommer och i denna ljuva sommartid
    Tycker annars oxå att du vet väl om att du är värdefull och måne och sol är fina

• Bebbabus

Som lovpsalm så är ju Måne och sol suverän!

I´m a dreamer and I dream of what will be
  • Linam370

Ja just det! Den är ju fin oxå!

76Åsa skrev 2008-07-05 23:18:34 följande:
    Det gungar så fint nr 606
  • Solskensmor

Om man nu inte vill ha en traditionell psalm, så är ju Idas sommarvisa eller Det gåtfulla folket klockrena alternativ.

• therese

"Gud som haver barnen kär"-bönen finns också som psalm, den hade vi på ena dotterns dop, den är fin.

• Smulu

Special K skrev 2008-07-06 12:04:40 följande:

Jag lyfter ogat mot himmelen ar saaaaa fin. Far gashud!!
    Håller med, så den SKA vara med
  • Hannapanna72

Man "måste" inte ha tre psalmer utan minimum två enligt Svenska kyrkans dopordning sa vår präst. Men kanske en annan sång eller någon barnvisa typ "Blinka lilla stjärna" kan passa om det finns med barn på dopet. Man kan även sjunga "Gud som haver" med den melodin (blinka lilla...).

Lycka till!

Svar på tråden Dop psalmer