• Anonym (Fundersam)

Bortdomnad ansiktshalva...

Började förra fredagen. Känns som jag fått tandläkarbed i vänster ansiktshalva och den inte vill släppa helt. Jag har känsel och mimik. Var till dr i tisdags. Han hittade inget spec på neurologitesterna. Ska få svar på Borrelia provet imorgon (vet ej jag haft nån fästing).
    Nån som haft det så här? Alltså gått med det i mer än en vecka utan att det blir bättre? Vad var det i såfall?
    Har lite ont i nacke och axlar men enl dr hör det inte ihop.

• Svar på tråden Bortdomnad ansiktshalva...
  • yodi

har du provat en kiropraktor?
    om du har ont i nacke och axlar så kanske du har späningar som trycker på nervknippen som styr ansikts musklerna, att det känns bort domnat låter lite gran som att det kan vara nerverna.

om det är till någon tröst så fick jag veta att man kan få ca 80 procent av nerverna förstörda men att man ändå har normal funktion av musklerna i ansiktet, det tar bara lite tid för nervbanorna att "lägga om" så ge det lite tid så ska det nog bli bättre

• MammaMia71

Vet att det även kan vara ett stresssyndrom, har du lite för mycket att göra?

• rply

Jag fick sån när jag var gravid, dom hitta inga fel, men det kom i vecka 34, och är fortf lite kvar.
    Det drar i mitt halva ansikte, och när jag gör visa miner osv drar det i andra delar av ansiktet.

• Anonym

Borelia! Så exakt hade jag när jag var sjuk i Borelia, tog ett halvår sedan var det borta.

• Majora

Övertryck i huvuidet kan göra detta och även migrän (som ej behöver göra ont) och borrelia.

• Anonym (Fundersam)
    Majora skrev 2008-07-05 14:29:46 följande:
    Övertryck i huvuidet kan göra detta och även migrän (som ej behöver göra ont) och borrelia.
    Övertryck i huvudet? Vad innebär det?

Mitt borelia prov var negativt.
    Har precis haft semester, börjat jobba för några dagar sen. Enl läkaren har det inget samband med mina stela muskler i nacke axlar, då de nerver som är engagerade inte passerar där.
    Äter diclofenac för att ändå se om det kan finnas nån svullnad nånstans. Har gjort det sen i tisdags 50 mg x 3 och det har inte gjort det bättre öht.

Om jag inte är bättre nästa vecka, remiss till neurolog.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym skrev 2008-07-05 18:35:25 följande:
    Hoppas det inte är MS..

Ja det kan man ju alltid hoppas på....

vad är det som säger att det kan vara det? Enbart symtomen med bortdomnad ansiktshalva menar du?

• Anonym

Anonym (Fundersam) skrev 2008-07-05 18:43:26 följande:

Ja det kan man ju alltid hoppas på....
    vad är det som säger att det kan vara det? Enbart symtomen med bortdomnad ansiktshalva menar du?
    Ja man kan blir bortdomnad är symtom på det..
  • tokelina

Har du provat att dricka kaffe och ta två alvedon? Det låter som samma sorts migrän som jag lider av. Domningar men ingen smärta....

Svar på tråden Bortdomnad ansiktshalva...