• minje

Hjälp! Vilken tycker du är den BÄSTA barnvagnen?

Hej barnvagnsfantaster!

Jag behöver lite hjälp... Jag ska i höst få barn nummer tre, och behöver uppdatera mig lite vad gäller barnvagnar. Vårt andra barn fick ärva det första barnets vagn, förstås, men nu har vi krasst konstaterat att vagnen icke håller för det nya syskonet.

Jag har varit och tittat runt och tittat på vagnar både irl och på nätet, men jag är rådvill...

Vilken tycker ni är den bästa vagnen? Vi är ute efter en stabil, bakåtvänd vagn (barnet vänt så att det ser mamma och pappa).

Jag är så tacksam för era tips pch synpunkter.

• Svar på tråden Hjälp! Vilken tycker du är den BÄSTA barnvagnen?
  • älskadinfamilj

Vi har en Carena kombivagn som kan vändas åt vilket håll man vill. Den har fått bäst i test och är billig. Den är smidig eftersom den är liten, men bra och rymlig i både ligg och sittdel. Kanon

• minje

Tack, älskadinfamilj! Ska genast kolla upp den...

• karsu

Vi har faktiskt också en Carena. En Free 07 med mjuklift.

• himla

jag skulle nog säga en brio... happy eller kombi , beror ju på om du vill ha riktig liggkorg eller med en lift i sittvagnen.  Eller en teutonia om du kan tänka dig att gå upp lite i pris...

där har du de två vagnarna med bästa kvalite ivartfall...

Lycka till i djungeln !!

♥Pontus 040812 v.35+4♥Sanna 061002 v.40+2♥mf 0511 & 0711♥
  • Puss och Kram

Teutonia är billig på mypram.de och det är en kanon webbshop. Enklara att få igenom en reklamation där än i sverige...

• Puss och Kram

Tipsar om teutonia spiritS föresten. Trehjulig stabil kombivagn med vändbar sits...

• Cecci78

Brio dels för att min har varit väldigt bra men även för att jag hört från butik att Brio är lätta att ha att göra med om något skulle gå sönder eller vid reklamationer medans Emmaljunga absolut inte är det.

• Amorficlya

ÅÅ har så många favoriter vagngalen men skulle helt klart om den ska vara framåt vänd satsa på en brio kombi nova eller så inte happy tung tycker ja men brio nova lätt å behaglig men endp ombonad =)

• minje

Tusen tack för svaren!

Ja, vår första vagn var en teutonia mistral som vi köpte från tyskland. Vi älskade den vagnen. Kanske ska man satsa på en till... Brio har jag kikat lite på, verkat stabila och tål vårt svenska väder. Carena är en ny bekantskap som verkar bra trots sitt pris.

Andra som har fler tips?

Svar på tråden Hjälp! Vilken tycker du är den BÄSTA barnvagnen?