Inlägg från: J essica |Visa alla inlägg
  • J essica

Min 14,5 åring vill förhandla om månadspengen..

5-700kr skulle jag ge.

• J essica
    Bonanza skrev 2008-07-03 20:49:23 följande:
    Jag fick det när jag började sjuan, och det tyckte jag var bra. Alla utgår vi ju från våra egna erfarenheter.
    Jag tycker att ska man köpa ALLT själv så blir bb väldigt lite! Kläder kostar ju en hel del så det räcker ju med ett par byxor och en tröja så är pengarna slut.
  • J essica
    Snorkis skrev 2008-07-03 20:51:43 följande:
    Just nu får han 500 kr i handen samt att jag varje månad fyller på hans mobil med 100 kr... Sammanlagt 600 kr....Men han vill naturligtvis ha mer Frågan är om jag ska höja eller låta honom nöjas med detta ett tag till....?
    Tycker det låter rimligt jag om han får kläder och sånt av er. Kanske kan höja med nån hundring? Han gör ju en hel del hemma!
  • J essica
    AnnaKlara skrev 2008-07-03 20:59:19 följande:
    J essica skrev 2008-07-03 20:50:51 följande:
    1050 kr...? Man behöver ju inte en byxa och en tröja VARJE månad? Alltså visst, större saker som ytterplagg och så, det kanske inte måste ingå. Men resten borde man väl kunna fixa?
    Nu är väl alla olika men jag själv skulle aldrig klara av att ge mina barn när de är tonåringar bb att köpa allt för då jag redan nu köper kläder för flera tusen var åt dem varje månad.
Svar på tråden Min 14,5 åring vill förhandla om månadspengen..