Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Min 14,5 åring vill förhandla om månadspengen..

Vår tös som är lika gammal och gör ungefär lika mycket som han, har 200 kr i månaden...
    Hon har inte bett om mer och så länge hon inte gör det låter vi det vara.

• lillronya
    Amalthea skrev 2008-07-03 21:51:46 följande:
    men alltså, att ge sin son/dotter vi sägher nuhela barnbidraget 1050... dom KAN omöjligt görsöja sig på det en hel månad. lixsom, om dom vill kanske ta nåt o käka pmed poalre, köpa en tröja, bio, etc.. så täcker inte allt det, BARN kostar. när jag var uung hade jag mina som de var då 950 kr till saker jag ville ha typ brevpapper, pennor spel, tidningar, fika, och sånt, men ville jag ha kläder, så köpte min mamma och pappa de till mig.. för ananrs hade jag inte haft kläder alls.
    Det beror nog på vilket liv man lever...

1050 är en enorm summa för min 14-åring.
  • lillronya
    Amalthea skrev 2008-07-03 21:42:53 följande:
    200??????? och hon är 14-15? shit! så lite fick jag när jag var 9
    JA 200!

Hon är 14 ja.

11-åringen får 150...

Här är månadspengen en lön för utfört arbete, så som läxor och sånt. Även ingår att man har ok attityd till andra i familjen.

Det beror ju helt och hållet på vad man har för vanor, hur mycket penngar man behöver. Våra barn behöver inte så mycket pengar. De ränner inte nånstans där det går att göra av med några pengar.

Hör och häpna så klarar 14-åringen av att spara lite ibland och köpa nåt hon verkligen vill ha!
Svar på tråden Min 14,5 åring vill förhandla om månadspengen..