Inlägg från: Kaldorei |Visa alla inlägg
  • Kaldorei

Min 14,5 åring vill förhandla om månadspengen..

Jag skulle tsta ge honom barnbidraget var nån som skrev nåt om en provperiod, å klarar han inte den så får han vänta å gå tillbaka till de där 500+100. tycker jag e rimligt.

Jag själv var visserligen 15 då jag fick hela barnbidraget, som då var på 950 kronor(var inte sååå längesen, typ 7 år sen, men saker å ting kostar mycket mera nu också. bara tex gå på bio har ju gått upp bra mkt i pris sen dess..... även dataspel och dylikt, om han skulle vilja köpa nåt sånt har ju gått upp väldigt mkt i pris.

men då jag fick barnboidraget då var det just det att det skulle räcka hela månaden, annars fick jag gå utan, samt att jag fick köpa kläder själv, om det inte var nåt större inköp som tex vinterjacka eller liknande, då fick jag bidrag till det, men var iaf tvungen att lägga till lite själv.

Jag tror faktiskt de e bra att barn och ungdomar lär sig hantera pengar tidigt, å hade jag fått välja själv skulle jag gärna velat att min mamma gav mig mer ansvar för egna pengar ÄNNU tidigare, just för att få in en rutin sen till när man flyttar hemifrån.

Svar på tråden Min 14,5 åring vill förhandla om månadspengen..