Inlägg från: ViddernasVera2 |Visa alla inlägg
  • ViddernasVera2

Min 14,5 åring vill förhandla om månadspengen..

Jag är frånskild,
    Min 14-åring får 200 kr av oss var alltså totalt 400 kr + bussbiljetter och ibland en laddning av mobilen.

Min 16-åring får 400 kr av oss var alltså totalt 800 kr + olja till mopeden.

För 16-åringen försökte vi införa att han skulle få barnbidraget och köpa kläder själv, klippning och sånt och så skulle vi köpa allt kring sporten, skor, träningskläder. Men han tyckte det blev sämre för honom så vi gick tillbaka till som vanligt. För mig hade det blivit bättre eftersom han då hade kunnat köpa sina jeans för 1000 kr från barnbidraget, nu blir det så istället att jag köper jeans åt honom och hans pappa betalar inte halva utan han betalar bara hälften av ett par standardjeans och det är typ 200 kr, så då är det ju sämre för mig. Vi får se hur vi gör. Jag ge honom bidrag till rep av moppe ocks men det tror jag inte hans pappa gör.

VI har iallafall kommit överens nu deras pappa och jag om att vi ska öppna ett barnkonto och sätta in 400 kr i månaden på det och ta pengar därifrån när vi köper grejor som används på båda ställena. Det tycker jag ska bli bra.

Svar på tråden Min 14,5 åring vill förhandla om månadspengen..