• Tusentand

Hon härmar mig i allt!!!

Hon kanske har tänkt att köpa en spegel tex och så ser hon din och tycker den är fin till rätt pris och vet var den finns m.m. och så köper hon en också.
    Hon kanske inte har "vågat" börja renovera badrummet förrän hon såg hur lätt det gått för dig..?
    Det behöver inte vara så att hon VILL härma dig, hon kanske bara har svårt för att veta tex vilka kläder som är trendiga eller fina..
    Hon är ju din vän och tro mig, hon gör det ju INTE för att jävlas med dig, så varför vara arg på henne?
    Är du inte lite gammal för att tycka att det är "pinsamt" när ni råkar ha samma tröja på er när ni träffas..?
    Jag kan förstå att det kan vara irriterande att hon köper och gör allt som du gör, men ta det inte negativt, för det är inte så hon menar det, det är jag säker på. Hon kanske bara har svårt för att välja. Det har jag ibland när jag är i affärer och ibland är det så mycket lättare att ta det som nån annan tar, även om jag inte skulle ta exakt samma kläder kanske, men mest för att ingen av mina vänner har samma kroppsbyggnad eller stil som nån annan. Jag har tex aldrig velat bo i hus förrän min bror började leta hus, då kom jag på hur mysigt det skulle vara, är det att härma honom då om jag också skulle köpa ett hus, kanske t o m i samma område som han. Inte såååå konstigt, då vi är ganska lika till sätt och smak och har liknande livssituationer. Förmodligen har din vän det också, TS. Inte så ovanligt att vänner gillar samma saker, och vänner brukar ju också tipsa varann om var dom gjort fynd tex.
    Sluta irritera dig över det och se det som att hon tycker uppenbarligen om din smak och tajming..

• Tusentand

Anonym (vän) skrev 2008-07-04 01:18:57 följande:

Det låter kanske som en dum fråga tusentand, men varför skulle du vilja ha samma kläder som dina vänner väljer? Tycker du inte att det är tråkigt att inte ha en egen stil?
    Nja, min egen stil är mest t-shirt och jeans och jag har noll klädintresse, så när det är något speciellt tillfälle tex bröllop eller annan tillställning som man vill ha lite finare kläder så vet jag inte alls vad som är ok att ha på sig, därför är det lättare att handla med vänner, speciellt dom som är modeintresserade, för då vet man att man iaf inte tar på sig värsta tantkläderna. Men sen tar jag ju aldrig exakt likadana kläder som dom, mest för att vi inte passar i samma stilar, men det blir oftast något från samma "hörna" av affären fast med något annat snitt eller modell som bättre passar mig.
Svar på tråden Hon härmar mig i allt!!!