Fettknöl?!
Någon som haft en "fettknöl" Kan man få problem av den?
Hur vet man att det verkligen är det och inget annat?
Har en precis på ryggraden, men kan man få problem av den?
Någon som vet eller har erfarenhet?
Någon som haft en "fettknöl" Kan man få problem av den?
Hur vet man att det verkligen är det och inget annat?
Har en precis på ryggraden, men kan man få problem av den?
Någon som vet eller har erfarenhet?
Man ska alltid kolla upp knölar. Om det är en fettknöl kan bara en läkare avgöra. Och om man går för länge med en fettknöl så kan de bli stora och framförallt börjar dom hårdna och sitter fast hårdare. Så ta bort så tidigt som möjligt. Inte farligt men otrevligt, och den kan ju börja trycka på så att det känns.
Jag var hos läkaren för över 2 år sedan tror jag och han sa bara att det var en fettknöl så inget att göra.
Men så började jag tänka på den igen när jag var på massage och hon fråga om jag visste att jag hade den där.
Den har ju inte blivt större iaf, vad jag märkt. Fast har ju haft den rätt länge så den lär ju sitta bra där nu då :)
Tack för svaret förresten!
Jag var till läkaren för 2 år sedan med en knöl i ryggen, det var en fettknöl. Behövde inte ta bort den men ville det för att vara säker.
Nu har en kompis make varit iväg med sin knöl till samma läkare, han fick samma svar. Det var en fettknöl. Han tog också bort den. Ett par veckor senare ringde läkaren, det var en tumör!!!
Efter att man tar bort en knöl så skickas det alltid på analys.
Nu har han varit in till sjukhuset och opererat sig, tagit bort mer vävnad runt om.
Tänk om han inte hade valt att ta bort den?
Nä, hellre ta bort den och vara säker säger jag.
jag hade en fettknöl i huvudet sedan 2000, men under det senaste året började den växa..fick remiss av läkare till kirurgimot. Visst var väntetiden lång men ähh. ingreppet gjordes på ett fåtal minuter nu är det som att jag aldrig haft nått där.
Detta är något som är jättevanligt verkligen
Glömde säga att man kan få problem, många kan bli jättestora...jag kom åt min när jag borstade håret - vilket blev ett litet problem :) men jag har sett riktigt stora fettknölar...dom kan bli jobbiga att ta bort.
Men kan man få besvär av dom tex. att jag får ont i ryggen?
Har själv svårt att se att det hänger hop.
det vågar jag inte svara på, vet inte om du kan få ryggsmärta orsakade av knölen. men kommer du åt den på nått vis kan du få ont...
Min knöl på huvudet som jag hade, gjorde inte ont direkt förutom när jag borstade håret och kom åt...Men kunde mellanåt känna hur partiet kring knölen domnade bort, varför vet jag inte, tog bort knölen för att den väckte obehag
Ingen mer som har erfarenhet?